tisdag 3 februari 2009

Lillprinsen!

Visst är han väl fin vår lilla skrutt?! Igår fyllde H 30 år och Nils skulle på återbesök på Danderyds sjukhus. Vi fick träffa "vår" doktor och en sjukgymnast. Det blev ett kärt återseende med läkaren, inte mycket konstigheter. Vi ska behålla andingslarmet till mitten av mars och ska höras med honom då, järndroppar lika länge. Sjukgymnasten däremot... Hon var lite knepig, vi förstod inte riktigt hennes synpunkter men fick ändå några bra tips. Lilleman vägrade öppna sin högra hand när hon undersökte honom vilket hon förklarade med att han låg med huvudet på sned eftersom det var lite för runt och toppigt (här oroar man sig för platta bakhuvuden överallt... intressant!) Nåväl, för att han ska kunna slappna av i armen och använda den för att greppa med ska vi ha en kudde under huvudet när han ligger på rygg så att han ligger rakt. Det fixar vi! Vi försökte förklara att han kan använda den handen också och att han varierar från vecka till vecka, men det hjälpte inte. Så nu ska jag minsann träna till återbesöket i maj!! Jag blev lite bekymrad vid invägningen dock, endast 20 små gram upp sedan förra tisdagen. Kan han ha haft nån liten magbacill ändå? Han bajsade ju lite konstigt och har ätit aningens dåligt i helgen. Blir en tur till BVC nästa tisdag på öppen mottagning. Jag hade ju tänkt att jag skulle börja lugna mig och inte väga så tätt (varannan/var tredje vecka) men det får vänta ett tag till. Kan inte riktigt släppa detta.

Dessutom träffade vi Waldemar och hans föräldrar förstås! Lunchade i Mörby C och tog en kaffe i väntrummet. Det är så roligt att killarna börjar intressera sig för varandra! Titta bara! De kände och klämde och försökte smaka lite på varandra! Gullungarna!


Vi träffade Ida med mamma och pappa också! Jätteroligt! Tyvärr blev bilderna på trion alldeles för suddiga :( Det blir nya chanser under våren hoppas jag!

Nils har invigt den uuuunderbara suiten från KikKid - har ni sett något snyggare??!!

3 kommentarer:

Ingela sa...

Det var jättekul att träffa er! Synd att korten blev suddiga, det hade varit roligt att se. Nytt försök senare i vår får det bli :-)Vad söta killarna på korten- undrar om de tyckte att de smakade gott? Hi hi!

Visst var sjukgymnasten lite knepig, vi uppfattade det som att hon hade lite svårt att uttrycka sig?

Vikten lär nog gå upp till nästa gång ska du se! Men det är verkligen svårt att släppa, jag var ganska spänd inför vägningen jag med eftersom Ida hade gått ner i vikt gången innan.

Vad söt han är i nya dressen!

Kram från oss

Lisa Christensen sa...

Va, kan man ha för runt huvud också...? Jag läste att de inte behöver gå upp lika mycket som i början, men man har ju "men" eftersom de är prematurer... Jag är säker på att Nils kommer att öka fint i vikt.

Kramar

Anonym sa...

Åh, vilken fin outfit! Jag önskar att W hade en likadan.
Kram