torsdag 5 februari 2009

Randiga familjen

Lugn och bra dag idag! Vi gick upp vid nio, åt lite frukost - Nils först sen jag. Jessica kom förbi en sväng på kaffe mellan jobbet och besiktning av deras landställe. Trevligt! Nils fick blomkål och sötpotatis till lunch och impade på Jess med att vara så duktig på att äta! Päronpuré till efterrätt smackade han i sig också! :)

Sedan tog vi en lång promenad med min mamma genom Kallhäll. Skönt!!

Idag har Nils varit dubbelrandig. Han hade min gamla omlottröja och sina bruna sparkbyxor (likadana som jag hade, som han fått av mormor!). Hittade nämligen ett foto på mig, något yngre än Nils: Och så här snygg och glad var han idag i samma outfit!



Skulle ta några nya kort på oss också. Vilken supergoding han är lilla sonen!
Puss Mamma!

Idag kom ett stort brev med tygprover till Nils rum som jag beställde från Sandbergs tapet förra veckan. Fantastiskt att man kan få upp till 10 tapet- eller tygprover utan kostnad! Det låg visserligen lite reklam med men det var bara roligt!

Stjärnor i olika färgställningar. Lite converse över det och det gillar jag!

Det var den här jag letade efter! Racerbilar i 3 olika färgställningar! Snyggt eller hur?
"Wildcards"... Gillar det sicksackiga högst upp, kan nog bli nån snygg kudde kanske?
Närbild på blommorna och fjärilarna, ser ni att det är lite silvertråd i? Faktiskt snyggt. Färgglad och tilltalande mönster. Lite sugen!
Har även hittat ett fint tyg på IKEA som förmodligen är betydligt billigare än dessa så vi får väl se. Ska iaf suga lite på det och jämföra till tapeten och så. Börjar bli riktigt inspirerad för att fixa Nils rum. Fast jag vill inte att han ska flytta in där förrän han är 15 eller nåt... ;)

1 kommentar:

Lisa Christensen sa...

Åh, vad söt han är!! Jag är också sugen på att inreda en barnkammare, men det skulle visst bara bli showroom ;)

Kramar!