onsdag 4 februari 2009

Fina filten och ny mat!

Idag kom filten! Den är helt fantastisk och Nils älskar den! Precis när vi öppnade paketet hade jag inte kameran i närheten men då låg han på rygg, tog tag i den och stoppade den i munnen! Låtsaskanelbullarna får duga tills han får smaka på riktigt! Andra mötet är fångat på bild.
Visst ser han nöjd ut?!
Testar en tugga....

Förutom låtsatsbullarna har han idag fått smaka blomkålspuré. Det var verkligen superlätt att göra och han tyckte att det var fantastiskt gott! Jag fick fylla på skålen t o m! Faktiskt bäst hittills. Det kan ju också bero på att han är mer van vid matkonsistens, men kul ändå! Jag är lite orolig för magen som har varit lite hård de senaste dagarna (idag har han bajsat 3 (!!!!) gånger, formbara kluttar...) så han fick katrinplommonpuré till efterrätt. Igår åt han morotspuré, som också är gott, och fick prova päron för första gången! Kändes riktigt "mammaproffsigt" att skrapa med sked på ett päron! Det gillade han också så idag köpte jag fler och mixade till puré. Lite omväxling till kvällsgröten och det ska vara bra för lite hårda magar tydligen.

Min underbara farmor har hälsat på oss idag. Söta hon hade med sig köttfärssås till mig. Ingen gör så god köttfärssås som hon - ingen lök och riktig grädde! Barndomsminnen.... Dessutom hade hon med sig semmelbullar och tillbehör, mums!!!!! Tog en lååång promenad efter all den där grädden!
Och igår hade vi promenadsällskap och besök av mina två bästisar från högstadiet. Jättejätteroligt! S har en liten dotter som är drygt ett år, huuur söt som helst, rolig ålder verkligen! Hon provade alla Nils leksaker och lärde mig vad vi behöver barnsäkra när det är dags för vår plutt att krypa/gå. I ska snart få en liten hon med! 1 månad kvar så hennes mage var stor och fin! Så häftigt!
Tänk att min mage aldrig blev sådär och att vi aldrig upplevde "sista tiden". Blev påmind om vad jag/vi gick miste om men det gör inte riktigt lika ont längre! Han är här, mår bra och är underbar. Man är väl trots allt gravid för det som ska komma utav det??!!
En sån här liten gullplutt!

2 kommentarer:

Ingela sa...

Hi hi...Nils verkar gilla filten, mums! :-) Och vad roligt att han tycker om blomkålspuré.

Ida har varit på gång ett tag med att vända sig och vi sa häromdagen att vi trodde det skulle ske inom 2 veckor, men det skedde ikväll! SÅ skoj! :-)

Ja, larmet trodde vi först att vi skulle ha till december för det var det dem sa från början. Men vi tog bort det några veckor innan eftersom det fellarmade så mycket. Vi ringde och dubbelkollade men då sa de att de rekommenderade att vi skulle ha det tills feb, ja tills nu alltså. Men eftersom Ida inte haft några problem med andningen, inget andningsuppehåll eller liknande kände vi att vi måste våga. Det gick förvånansvärt bra, trots att jag är kontrollfreak. Trodde det skulle kännas betydligt jobbigare.

Kramar från oss

BARNSHOPPINGBLOGGEN sa...

Åh va kul att han gillade den ;)
Trevlig dag!