lördag 31 januari 2009

Friska och vinst!

Jag har varit så trött, då blir det inget bloggande!

H mår bättre nu vilket är jätteskönt för oss alla. Mest honom naturligtvis. Nils har undrat varför pappa varit så konstig och verkligen smajlat upp sig och visat att han har längtat. Stackars Hs hjärta... Det blev ett kärt "återseende" igår när vi vågade låta dem kramas lite igen. Och skönt för mig att få göra annat, har känt mig jättelåst. Egentligen har det väl inte varit så stor skillnad, jag är ju med Nils hela dagarna annars också, men bara vetskapen om att ingen annan famn fanns att tillgå skapade en liten press. Till det lades ju även bacillskräcken och viljan att ta hand om mitt stora hjärta också. Resorb var toppen! H fick inte i sig vatten som man behöver så det blev en del av räddningen!

Tack mamma som tog med mig ut på promenad i torsdagskväll! Lite närkontakt och prat med en annan (vuxen) männsiska och lite kvällsluft gjorde susen för mitt humör!!

Nils har iaf mått bra! Han har varit pigg och glad och haft bra aptit! Majspuré har stått på menyn - fantastiskt gott tydligen! Jag fick värma på en omgång till, 2 teskedar var inte tillräckligt! Den här gången blev det burkpuré för majs var så knepigt att göra. Fast det var nog mest för att jag trodde att det skulle vara precis helt slätt. Det är det inte i burken så nästa gång provar jag nog själv igen!
Senaste dagarna har han kommit på att han ska hjälpa till att äta också! Det duger inte med bara fingrarna utan han tar skeden!
Majs är gott!
Åh, det här kan jag!
Kolla - lätt som en plätt!

I helgen har vi besök av Nils farfar. Mycket trevligt! H fyller 30 på måndag så ikväll ska de två ut och fira. För mig och Nils blir det Körslaget med mormor, förhoppningsvis!



Och vet ni!!! JAG VANN EN FILT i tävlingen jag var med i hos barnshoppingbloggen!!! Den bruna Sobeafilten med kanelbullar. Hurra för mig! Vilken underbar, rolig nyhet igårkväll! Precis vad jag behövde! Åh, den är så fin! Och min bästa Jessica vann också en, en grön med muffins! Grattis till oss!

Inga kommentarer: