måndag 16 februari 2009

Lilla bus

Imorse vaknade jag först av att lilla godingen låg och pratade sådär gulligt som bara han kan. Det bästa sättet att vakna på nånsin! Drog mig lite eftersom han var nöjd och väntade in det otåliga pratandet... Efter några minuter hörde jag ett dunkande ljud och insåg rätt snabbt att det var larmdosan som slog mot spjälsängen. Undrade då vad lilleman hade hittat på. Ibland har han dragit lite i spjälskyddet så jag tänkte att han kanske hade lyckats dra ner det mer och fått tag på dosan (som sitter på mitten av sängen men han vrider på sig och ligger numer oftast på tvärsan..) men så var det inte. Han hade helt enkelt fått tag på sladden och drog i den så det dunkade... Och vilket smile... Första buset?!
För övrigt sov han igen från strax efter åtta till sextiden utan att äta! :)

Och som utlovat; en bild på jordgubben:
Fin va?!

2 kommentarer:

Jessica sa...

Sötnos!!!!

Jessica sa...

märkligt, komenterade ditt tidigare inlägg i morse och avslutade med, jag kan leka i morron :-) Jobbar till 12.30 men sen är jag hemma, känner ni för en utflykt?

Kram