onsdag 18 februari 2009

Vill alltid ha det så här!

Han är i någon riktigt underbar fas nu. Glad och nöjd för det mesta, leker lite själv, hänger lite med oss, äter hur duktigt som helst, kissar och bajsar som han ska... Och sover! Regelbundet och somnar t o m själv ibland. Jag lägger honom i sängen och så babblar han lite, sedan blir det tyst och då har han somnat... Otroligt! Han gillar sin säng dessutom.. lyx! Igår var han lite orolig så det tog lite längre tid men det är lugnt!

Nu när han somnade för förmiddagsluren: han började tröttgnälla och jag provade att lägga honom till bröstet och tänkte att han kunde få sova i min famn i soffan men det tyckte inte han så jag bar upp honom till sovrummet och känner hur han slappnar av på vägen. Så fort vi kommer in i sovrummet börjar ögonlocken bli tyngre och jag hinner bara sätta mig på sängkanten, hitta nappen och precis stoppa in den så sov han! Lade ner honom i sängen och han fortsatte sova! Otroligt! Önskar att han ska fortsätta förstå att det är skönt att sova...

Nu kommer jag väl få för att jag skrev om det... :)

Inga kommentarer: