torsdag 26 februari 2009

Upp å ner, ner å upp...

Det var faktiskt lite skönt att få vara lite ledsen igår kväll.. Kom på att jag inte har gråtit sedan oktober ungefär, utan försökt att vara positiv och sett allt bra. Jag har varit orolig i omgångar förstås men inte ledsen. När jag hade postat det förra inlägget tittade jag på bilder från KS, när Nils bara var 3-4 dagar... ojoj... Lite perspektiv!! Han är ju bara helt fantastisk, vår lilla hjälte!




Natten var hemsk! Larmet tjöt miljoner gånger framåt morgonen, förhoppningsvis bara falsklarm pga att sensorn satt för dåligt under tejpen men vi ville inte väcka prinsen och krångla. Tillslut fick det dock vara nog och Henrik fixade och sen pep det inte mer! Fast så mycket sömn blev det inte så jag är grymt trött idag. Efter duschen, som var lite uppiggande iallafall, märkte jag att jag glömt att skölja ur balsamet... Jag säger då det... ;) Vi låtsas att det var meningen och att håret kommer att må prima efter den behandlingen!!


Men, på uppsidan: Nils har gjort enorma motoriska framsteg på bara ett par dagar nu!! Heja heja världens bästa bebi! I morse satt han faktiskt själv i sängen en liten stund. Jag hade amningskudden runt honom som lite stöd men han satt utan att vingla! Och lite framåtlutad, det är nog det som är hemligheten. Bredbent och lite framåt! Ska fota och visa bilder på sjukgymnastikövningarna vid tillfälle. Hade en mycket bra session nyss men då låg kameran på övervåningen. Typiskt! Han var jätteduktig och satt med en låda med leksaker mellan benen och höll i lådan med ena handen, för balansen, och rotade och tog tag i grejerna med den andra. Precis som han ska! Det ska gå bra det här!!

3 kommentarer:

Ingela sa...

Vad roligt att läsa att det går framåt med allt, ja förutom med larmet och missödet med balsamet förstås ;-) Duktig att sitta och allt!

Det är bra att gråta ut ibland, man får vara ledsen även om det går bra i det stora hela. Vi är inga supermammor.

Lillkillen, vad lik han var sig när han bara var 3-4 dgr och låg i kuvösen, man ser ju att det är Nils!

Vilka fantastiska bebisar vi har!

Kramar från oss

Jessica sa...

Ååå duktiga killen!
Vet du vännen, det är helt ok att gårta i bland, barnen är det bästa man har och man får bli orolig. Det ingår.

Stor kram fårn oss!

Anonym sa...

Hej! Jag läser allt som händer här och jag tänker på er, minst varje dag ;-)
Ni har en fantastisk kille!!
Massa kärlek och kramar!