onsdag 11 februari 2009

Verklighetschock

Jag har tänkt på detta några dagar nu; vad stor han är!!! Hur gick det till? Rent intellektuellt vet jag det förstås :) men... oj! Han är lång, lite rund och vilket stort huvud... Och det är tyngd i honom när jag lyfter honom. Otroligt! Vår lilla lilla minibebis. Tänk, i somras kunde vi inte ens i våra vildaste fantasier föreställa oss att det skulle bli så här bra! Inte för att vi egentligen någonsin trodde att det skulle gå åt pipan heller men vi har som tagit en timme, en dag i taget. Nu är vi här - 5 månader korrigerat igår, 6550 gram. Ikväll när jag lade ner honom i spjälsängen och beundrade honom (han är såå vacker!) så kom jag på att i början var hela hans huvud stort (litet) som hans kind idag.

Allt går bra. Han äter duktigt och har börjat bajsa dagligen (peppar peppar), ibland 2 ! gånger om dagen vilket är Hallelujah! Den här veckan har vi introducerat smakportioner av lax och han gillar det! Första gången var konsistensen mycket besvärande men nu har jag blandat ut det med grönsakerna, delvis, och då slinker det ner osm ingenting! Blomkål, sötpotatis och lax idag. MUMS enligt Nils!

I helgen hade vi kalas för 30-åringen Henrik. Fika med mestadels min släkt på dagen och sedan fest för våra goa vänner på kvällen! Bra fest, jag hade jättekul! Nils fick vara hos mormor och morfar Pelle från 21 ungefär och så gick jag dit på natten och sov där med honom. Så kunde resten festa så länge de orkade... Han hade sovit i vagnen dit (10 min) men hållt dem vakna sedan. Halv ett ringdes jag dit - då orkade de inte vara vakna mer. Nils som bara tänkte att han skulle vara social när de väl träffades! :)
I feststassen!
Nils farbror Petter kom upp från Helsingborg och bodde hos oss. Jättejättetrevligt! Vi har knappt träffat honom sedan vi flyttade upp förra hösten. Nils gillar honom skarpt! Eller, det är ömsesidigt! :)
Lånar farbrors keps!

Om jag ska rapportera allt blir det en hel uppsats och jag har tänkt lära mig att korta ner mina inlägg så...

Måste bara visa vad jag fick av Henrik i kombinerad 5-års/allahjärtansdagpresent:

Det står NILS på den ena och 080618 på den andra.

2 kommentarer:

Ingela sa...

Ja, tänk va - att våra små bebisar börjar bli så stora! Helt otroligt, jag kan knappt förstå det. De var ju nästan 6 ggr så små mot vad de är idag. :-)

Vi tittar då och då på foton från första tiden för att påminna oss hur bra Ida har klarat sig och för att påminna oss om hur liten hon var.

Kul att det går bra med maten och magen!

Kramar från oss

Lisa Christensen sa...

Sötnosen! Och är det skrattgropar jag ser...?

Han är nog ungefär lika stor som Julie (vi har ej vägning förrän den 24/2). Tänk så fort tiden går. Jag kan knappt fatta det.

Kramar