fredag 13 februari 2009

Bella notte!

Åh, inatt har jag sovit så gott!! Nils somnade 20 över åtta och vaknade för mat 02.31. Efter maten somnade han om och vaknade nästa gång strax efter 7! Hurra!
Jag var pigg då och passade på att duscha och tvätta håret innan Henrik gick till jobbet så fick Nils och han dessutom lite morgonmys. Sen gosade jag och Nils i sängen - trodde att han var trött igen efter en och en halv timme men han somnade inte förrän efter ytterligare en timme. -vid det laget var mitt hår halvtorkat i liggande läge och ser värre ut än innan jag tvättade det ;) men vad gör det nör jag fick massa kvalitetsgos med ljuvliga sonen!?

När han sedan vaknade efter ungefär 40 minuter var han glad först och, antog jag, hungrig men lunchstunden blev katastrof! Gnäll och skrik och klagande.. Vad är detta nu tänkte jag? Kan vara så att han inte tycker om potatis. Likadant häromdagen, tror att det var potatisdagen. Försökte "muta" med varannann sked päron men han genomskådade det och blev bara mer ilsk. Provade en liten portion färdig majs/potatis men det gick sådär. Bättre men... det blev amning till lunch tillslut. Och massor av pruttar... Kanske också spelade in!

Nu dags för långpromenad m grannarna!

1 kommentar:

Ingela sa...

Åh så skönt att du fick sova!

Och vad fint ditt förra inlägg var måste jag få säga, blev rörd till tårar. Tänk att en liten människa kan skänka så mycket glädje och att man kan känna så mycket kärlek?!
Underbart!

Kramar från oss