söndag 15 februari 2009

Man kan väl ändra sig...

Gullskrutten igårmorse. Han låg och bubblade och charmade morgonfrisyrerna av oss! :)

Idag åt Nils potatis utan minsta problem eller gnäll... Igår fick han majs/potatis ur burk och lite morot av pappa och det gick bara fint. Idag var det morot igen och mitt hemlagade potatismos. Han åt MASSOR! Coolt, jobbigt om han inte hade gillat potatis alls, det är ju rätt vanligt och bra basmat tycker jag. När kan man testa ris/pasta tro? Imorgon ska jag försöka koka kyckling till honom!

Idag har vi varit på bästisen Waldemars dop! Jättefint och W var imponerande duktig! Nils var gnälligare som åskådare. Typiskt! :) Närå, han skötte sig bra! Efter ceremonin var det mat och fika. Jättefint ordnat och jättegott alltihop! Tack familjen F-W! Det var dock rätt mycket folk så vi var lite rädda för baciller bara. Nils, som inte är van vid tillställningar kunde inte sova ordentligt och var helt slut när vi kom hem. Det märktes att han tyckte att det var skönt med hemmalugnet! Nu sover han som en liten prins sedan strax innan 8.

Igår var istället en lugnt dag för honom. Jag fick med mig mamma till Stinsen köpcentrum för att byta en overall. Fick mail om att Polarn och Pyrets vindfleeceoveraller med luva inte håller måttet och blev naturligtvis orolig eftersom vi hade en sån! En som vi fått ärva men som var så gott som ny. Det var bara att åka till en PoPbutik och fixa! Jag var lite ledsen innan eftersom jag verkligen tyckte om den där overallen och precis hade börjat använda den. Vad skulle jag nu hitta för overall istället???!! Men, det var lugnt! De hade en ny likadan fast utan luva!! Perfekt! Den fanns inte i rätt storlek i mörkblå så det blev en röd! Inte mig emot - min favoritfärg! Så idag när han hade den tillsammans med sin röda mössa såg han ut som en liten jordgubbe! Så söt så jag ville äta upp honom! (Bild kanske kan komma imorgon eller så, tog visst inte nån idag.)

Efter "shopping"rundan igår hämtade jag Nils hemma och lämnade Henrik med tvätt och lite egentid och tog en fika i vårt lilla centrum med min söta mamma!! Sedan gick jag och Nils en ganska ordentlig promenad.
Nils fick förstås inte smaka fikat men en sked att tugga på gick också bra!!

Och inatt sov Nils från 8 till halv sex utan att äta! Det är ju heeelt fantastiskt! Tyvärr är sömnen inte helt ostörd för min del utan avbryts för nappinstoppning eller flytta-tillbaka-ostbågeNils till kudden och så. Imorse pep dessutom larmet tvåhundra gånger eller nåt - zzzznark! Hoppas nu iallafall på en lika bra natt - utan pipen!!

Inga kommentarer: