torsdag 12 februari 2009

Överväldigad


Idag har jag haft en sån där dag igen då jag blir alldeles överväldigad av vilken kärlek man kan känna för sitt barn. Otroligt! Han är ju helt underbar! Hans leenden när vi busar med honom eller bara när han får syn på oss gör att hjärtat nästan sprängs. Hur lyckades vi få en sån fantastisk bebis?! Och just honom - vilken tur!! :) Älskade unge!!
Detta trots att han höll mig vaken mellan ungefär 4 och halv sju. Herreguuuud vad trött jag var! Och har varit hela dagen. Vi kom iaf ut på promenad men det var typ det. Jo, jag har kokat potatis till honom också nu på kvällen. Det börjar tryta i frysen... Idag åt han lax, blomkål och majs. Tyvärr tror jag att hans mage blir lite trög av blomkålen. Det är väl typiskt när han tycker nästan bäst om det! Imorgon tar vi paus från blomkål och broccoli. Potatis, majs och lax får det bli. Han fick päron som extra mellanmål i eftermiddags för att sätta lite mer fart på magen. Idag var första gången någonsin som han blev lite ledsen när han bajsade nämligen. Lilla bebin! Men nu på kvällen var det lite lättare igen! Alla är jätteintresserade av bajset förstår jag... tänk vad insnöad jag är!!

Han har gymnastiserat idag också! Han har lekt i sitt babygym och snackat och viftat och n ä s t a n vänt sig från rygg till mage. Det är såååå nära att det är olidligt nästan... Bara en liten knyck så! Ahh, filmade i 10 minuter för att få "den första vändningen" men nej... Förstår inte hur han kan ligga på det sätt han gör. Vår ostbåge!

1 kommentar:

Lisa Christensen sa...

Visst får man sina kärleksanfall ibland :) Att man just fick detta fantastiska, underbara barn!
Vi är så nyfikna på att träffa Nils i verkliga livet....