måndag 2 mars 2009

Nils och hans pappa

En liten son är extra kär i sin pappa för tillfället! Det är så underbart, vilka leenden Henrik får när han kommer hem! Dagens största! (Buhu tycker jag litegrann innerst inne men jag får min beskärda del på morgnarna!) De här bilderna från i eftermiddags talar väl sitt tydliga språk...
Det går ju aldrig riktigt riktigt att fånga men ungefär såhär (gånger tre eller så, båda smajlgroparna brukar kika fram). Henrik bakom kameran...
Mer pappa och son: igår kikade de på "Vad blir det för mat?" - Henriks älsklingsprogram och det ska väl börjas i tid... Visst är de söta! Mina finaste!
Skön helg annars. Igår var vi på födelsedagsfika hos "gamla Per" i Uppsala. Väldans trevligt, som alltid! Nils är så duktig när vi tar med honom på saker. Vi gör ju en del grejer men försöker att inte stressa eller göra flera saker varje dag eller ens varje dag. Det verkar som att han tycker att det okej och t o m lite kul att vara lite social. Skönt!
Ikväll har jag tränat - underbart skönt att komma igång! 2 ggr förra veckan och redan igång den här! Heja mig! :) Och tack mamma! Sedan fick jag i uppdrag att göra veckans storhandling i samband med träningsutflykten. Det var spännande, inte ofta jag kommer iväg till affärer ju! hehe. Mamma följde med, extra trevligt! Bra grejer inhandlat, mycket frukt och grönsaker, ljuvligt att packa upp här hemma och till middag gjorde vi lövbiffwok med massa färska grönsaker, ingefära och chili. Mums! Köpte också en bit kalvkött som jag ska koka och puréa till lilleman. Hans mage är f ö fortsatt knasig... Ska fråga på BVC imorrn vad det kan bero på. Nu har inte fått nåt kött eller så på flera dagar... Jag har inte heller ätit nåt konstigt vad jag kan komma på. en bit kladdkaka för mycket igår kanske...
Nu, sen dusch och bums i säng! Nils krånglar lite på nätterna igen så jag behöver varenda minut jag kan få. Larmet pep för en stund sen också. Första gången på ett par dagar men med ett pip följer ofta fler...
Godnatt!

Förresten, Nils saknade mig när jag var borta så jag fick också supersmajl och gos när jag kom hem! Lycka i mitt mammahjärta!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhhh vad han e söt!!! Plupp. Och vad lika dom här han och pappan :-)

Kram