söndag 8 mars 2009

Lite skillnad...

Idag har Nils badat! Han gillar det verkligen nu!! Idag plaskade han till och med. Lilla söta! Första gångerna han fick bada var han inte alls förtjust och fortfarande tycker han inte om att bli torkad...
19 augusti var väl första gången vi kan minnas att han tyckte om att bada, då somnade han! :)
Otroligt vad han har vuxit. Det syns ju så bra när man jämför med baljan!

Tack för omtänksamma kommentarer om förra inlägget! Vi mår bra egentligen, men var lite tagna och ledsna efter sjukgymnastträffen i torsdags. Hon verkar vilja gör hela situationen med Nils spända muskler värre än vad vi tror att det är. Hon tar upp konstiga saker och ger inga klara besked. Hon insinuerar en massa knasigt som jag inte förstår riktigt och pratar med ofullständiga meningar som jag försöker fylla i men det blir kanske inte alltid så bra. I dagsläget har vi återhämtat oss något för han är ju heeeelt fantastisk och jätteduktig på alla sätt vår son! Fruktansvärt jobbigt när någon försöker få oss att tvivla. Väntar på samtal från "vår" doktor för att reda ut vissa medicinska oklarheter.... Det blir nog bra ska vi se!!

Under veckan som gick har vi fått äran hälsa välkommen till två små nyingar i världen! :) Och jag har sett/träffat dem båda! Det är så häftigt varenda gång barn föds! Och guuud vad det är gulligt med såna färskingar! Grattis lillebrors kompis till fina tösen och grattis min bästa I (och N) till lilla underverket!! Den sist nämnda lilla, gossen, är lite liten för sin ålder och fick bo några dagar på Nils gamla avdelning och jag fick hälsa på!!!! Med mig hade jag små små kläder... Vad konstigt det var att tvätta de pyttiga grejerna igen! Gulligt värre! Och konstigt att vara tillbaks på neo, tvätta och sprita händerna som på automatik, men härligt att känna att vi har klarat av den tiden och det har gått bra! Jag blev inte ledsen eller så utan det var mer "roligt" att komma tillbaka och se det igen. Träffade några gamla kändisar som jag fick lova att komma upp och visa upp Nils vid nästa återbesök. Det kändes sååå bra, att de kom ihåg oss - Nils - och var intresserade av hur han mår och villse honom igen. sådana fantastiska människor det jobbar där! Känner tacksamhet av hela mitt hjärta. Hur visar man det??! Skulle ju gärna vilja visa vår uppskattning på något sätt, tårta på ettårsdagen?

2 kommentarer:

Ingela sa...

Vad roligt att Nils gillar att bada nu, så söt han är! Ida var också tveksam väldigt länge innan det släppte, nu älskar hon att bada!

Men vad trist att besöket hos sjukgymnasten slutade med oro och tvivel. Vad arg jag blir nu!

Jag och David tycker ni verkligen ska ta upp det med er läkare och framföra hur ni känner. Stå på er! Vill ni så kan vi ställa upp som "referenser" och vi kan intyga att vi upplevde sjukgymnasten på samma sätt. Hon hade svårt att göra sig förstådd och hade svårt att framföra vad hon egentligen menade.
Så ska det verkligen inte vara!

Visst är personalen på neo fantastisk? Roligt att de kom ihåg er och var så intresserade av Nils!

Kramar från oss

Caroline sa...

Hey!

Det är alltid så fantastiskt att läsa din blogg. Full av glädje å fina bilder på finaste Nils.

Elaka rocktanter kan man vara elak tillbaka mot. Fight fire with fire ya know.... :E

MÅnga kramar till dig!