tisdag 10 mars 2009

Igår var en stor dag!

Vår lilla snygging i härliga velourbyxor från Skummis, som jag köpte när han låg i min mage...
Och som rubriken lyder: Igår hände det grejer i casa E-E!! Nils började med att visa hur duktig han har blivit på att sitta själv! Här sitter han i soffan - så länge att man hinner ta flera kort t o m! Vilken kille va!? Och vilken snabb utveckling. Jag blir så stolt!! Lilla hjärtegrynet! (Sjukgymnasttanten ska få se!!!)
Efter vi hade varit på vår nästan dagliga promenad med bästa grannarna så gjorde han fler "tricks". Jag gick och värmde vår mat och lämnade en glad Nils lekandes i babygymmet, på rygg. Det blev lite tyst så jag hann nästan bli orolig men precis när jag skulle titta kom ett glatt gurglande! Tur! När jag sedan kommer in i vardagsrummet så... ligger han på mage!!!!! Jättenöjd, med båda armarna framåt och med ett stort leende! Tänk vad han kan! Men det är ju dubbeltypiskt att jag missade the action även denna gång... :)


På kvällen åkte vi till min fina Jessica och hennes underbara lilla familj! De ska snart bli fler och igår hade det varit ultraljud så vi skulle få middag och filmvisning! De skulle ta reda på vilken sort som bosatt sig i magen den här gången och vi var förstås nyfikna! De har Wilma 3 år som är väldigt förtjust i "Herr Nils" och det visade sig att det bor en lillebror i magen!! Jätteskojigt! Drömmen, tycker jag, är ju att ha en av varje...

Wilma och "Herr Nils". Hon är såååå söt när hon kallar honom för det! Jag berättade en gång, när W tittade på Pippi, att vi brukar kalla Nils för Herr Nilsson ibland och sedan dess heter han Herr Nils enligt henne! Gullskruttan, hon är så härlig och kommer att bli världens bästa storasyster. Vill hela tiden vara med och ta hand om Nils, klä på, byta blöja, stoppa in nappen och visa honom grejer... Litet bekymmer dock... hon vill att lillebror i magen också ska heta Herr Nils - aningens opraktiskt kanske... Men bra betyg för vår prinskorv! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hurra Hurra! Va sött det låter med Herr Nilsson! Och önska Lycka till åt J och S och (W) med lillebroren!
Jag saknar er oerhört och mina tankar är med er i allt ni gör. Ska jag slå dumma läkare? Bara att säga till!
Älsk och kram!