torsdag 27 november 2008

11 dagar senare...

... har han äntligen bajsat igen! Det är helt otroligt att det kan gå så lång tid emellan!

Han var så söt när han låg där på skötbordet (som ni kan tänka er så tar det en stund när det väl kommer....) och han tog i samtidigt som han skrattade som bara den. Lilla skrutten!


Min farmor har varit och hälsat på oss idag. Hon är helt underbar! Jag hade önskat att hon skulle ha med sig sin köttfärssås till lunch. Det hade hon förstås och dessutom gott bröd, ost, skinka, lussebullar och lite godis.. :) Och två julstjärnor - det är ju första advent på söndag! Naturligtvis en present till Nils också. En jättesöt outfit med en vit tröja med tryckt slips/väst på och svarta velourbyxor. Nåt till nyårsafton kanske?!

Nils charmade henne ordentligt idag; log och pratade och somnade till i hennes famn några minuter. Sist hon träffade honom var han fortfarande sådär liten att han sov större delen av dygnet. Hon älskar bebisar och det måste vara speciellt med barnbarnsbarn.

Det är väl lustigt förresten. Alla minns verkligen sina förlossningar. Det är magiskt vad kvinnor kan prata om dem. Min pappa är 52 år och ändå kunde hon redogöra med minutangivelser hur förlossningsdagen hade gått. Otroligt!

Vi följde henne till tåget när hon skulle åka och sedan tog vi en promenad på en knapp timme. Nils hade inte sovit ordentlig middag så jag tänkte att en tur i vagnen skulle göra susen, men icke. Han sov en stund men inte alls sådär ordentligt som jag hade hoppats. Och det har han fortfarande inte gjort. Han har jättesvårt att komma till ro idag av nån anledning...

Och jag blev alldeles svettig i min halsduk under promenaden, helt plötsligt är det varmare igen. Nils var också varm. Det är inte lätt att veta hur man ska klä honom och bädda i vagnen. Jag som köpte en ny mössa till honom igår. En vindtät lite tjockare från Polarn och Pyret som går ner över öron och kinder. En röd! Jättefin! Men det blir nog läge för den snart...



Stora nyheter från dagen förresten!! Nils tog tag!!! i sin ko... Det var fantastiskt!! Och nu gjorde han det igen, nyss. Det har jag väntat på! Både greppandet och att han ska bli lite intresserad av sina leksaker. Lycka!

Bildbevis (inte riktigt klockrent, han släppte precis efter, men ändå):

3 kommentarer:

Ingela sa...

Ida gör Nils sällskap i "bajsa-sällan-klubben". Hon har inte gjort något sen i söndags och det är några dagar längre än vad det brukar vara mellan "leveranserna". Annars brukar det ske ungefär var 3:e dag. Vi har märkt att hon kräks mer när hon inte bajsat på ett tag, det är väl fullt i lilla magen.

Men vad kul att Nils har greppat sin leksak! Duktiga barn vi har!

Kram
Ingela & Ida

Lisa Christensen sa...

Kul att han greppar! Visst är det kul när de gör framsteg :) Tror inte vi ska oroa oss för mycket och jämföra och ha för stora krav. Julie kan t.ex fortfarande inte vända sig om, men läkaren sa att det var ok.

Kram från oss!

Anonym sa...

Puss från moster