tisdag 25 november 2008

Massage och besök

Idag har varit en händelserik dag. Vi var på BVC för läkarbesök - 2-månaderskontrollen hehe. 5450 gram blev resultatet för dagen och doktorn godkände honom! Det var ett supersnabbt besök men det räckte tydligen. Han klämde lite på magen, lyssnade på hjärtat/lungorna och kollade om han tittade efter en skallra... Ja, han var sååå fin så. Skönt! Fast det visste vi ju redan! Bästa bebin! Och läkaren tyckte att han hade ett fint namn också, samma som han!

Just det, han frågade om han tog saker och flyttade mellan händerna. Ehm, han griper inte ens efter saker än... Men det var tydligen okej, lite tidigt att göra det ändå. Varför frågade han då så man blir alldeles nervös?! Jag sa att han tar tag i sina egna händer och viftar efter saker iaf...

Och nu ikväll har vi besök. Moster och mormor. Jag behövde lite hjälp eftersom vi hade bokat tvättstugan men H skulle jobba kväll. Så nu blir det chokladmuffins som jag och lillasyster/moster har bakat och Desperate Housewives.

1 kommentar:

Ingela sa...

Ja, vilken dag! 5,5 kg - stora killen. Och klart han blev godkänd!

Nu blir jag arg på läkaren som frågade om Nils greppade saker och flyttade mellan händerna! Förstår han inte att det inte går att jämföra för tidigt födda barn med fullgånget födda barn? Nej, bry dig inte om det där. Dumt av honom att oroa dig.

Ida har greppat en leksak 2 ggr (efter att jag har hållt den framför henne läääänge)men flyttat saker mellan händerna har hon definitivt inte gjort!

Kram
Ingela & Ida