måndag 24 november 2008

Vitt vitt vitt!

Idag har jag, Nils och vagnen varit ute i snön! Det var underbart! Sååå fint och ljust! Fast lite krångligt med vagnen i den ganska djupa snön och snövallarna vid trottoarerna - jag drömde om en pulka :) Åh, tänk nästa år när han ska gå/halka/ramla omkring i snön och åka pulka! Det är ju för sött med 1-åringar i stora overaller och vinterkängor som tultar runt!
Han fick komma upp ur vagnen en liten stund precis när vi kom ut så han fick se allt det vita - inte imponerad, blev nog mest bländad. Dessutom tror jag inte att han tycker om att vara oskyddad ute i luften. Han blir jättestörd om det blåser.
Ja, det var ju inte så bra heller; det började snöa rätt ordentligt efter en stund så jag stannade för att ta på regnskyddet över vår fina vagn och då började det blåsa - rätt in i vagnen! Tur att Nils är bra på att säga ifrån!! Stackarn hade fått snöflingor i ansiktet. Då kände jag mig inte som nån vass mamma direkt...

Annars trevlig promenad och dag! Hoppas att snön får ligga ett tag - det är så fint och härligt!

1 kommentar:

Anonym sa...

hej där! vad fin han är lille nils! Allt bra här, har precis varit på ett svettigt spinningpass. Japp, jag ska på julbordet dte blir nog kul tror jag. Massa kram