torsdag 20 november 2008

Kall men mysig dag

Idag har jag och Nils varit inne i stan! Det var länge sedan och jag hade längtat lite faktiskt. Det blev en supermysig dag - tack Anne och Waldemar! - men jag var lite orolig till en början. Det började med att vi "försov" oss så den inplanerade morgonpromenaden var bara att glömma. Dessutom vaknade Nils på sitt absolut sämsta humör och skrek och gnällde en bra stund. Fast, när jag skulle äta frukost var han en liten darling och satt i babysittern och snackade med Ior och Tigger :)
Lite försenade p g a en tupplur kom vi iaf iväg och väl inne mötte vi A & W. Men sen höll jag på att glömma P-avgiften och ja.. snurrigt var ordet...
Vi lunchade på ett litet typ fika/lunchställe och jag fick pannkakor! Mums! Sedan spanade vi in nåra härliga barnaffärer. Åh, det är så underbart! Jag får aldrig nog! Synd bara att jag ABSOLUT inte behöver handla något. Nils har huuuur mycket kläder och grejer som helst för tillfället. Det blev ett par strumpor från Villervalla till julklapp iaf... Och en nagelklippare, det är så läbbigt med saxen för han rycker och viftar så mycket.
Självklart fikade vi med! På ett supergulligt och mysigt chokladställe. Latte- och pralinmorsor!! Haha, Henrik skulle bara veta... Han retas alltid och säger att det är det enda jag gör "praliner, praliner".
Sammantaget - mycket bra dag! Härligt med utflykt även om jag var rätt svettig ovh nervös ett tag när Nils bara skrek... både när vi skulle åka iväg och när vi skulle åka hem. 4 minuter oavbrutet på hemvägen... Men det är okej, för han sov och uppförde sig exemplariskt så jag fick gå i affärer. Och nu när vi kom hem har han lekt lite för sig själv i babygymmet och babysittern så vi fick laga och äta mat!
Världens bästa bebis!!!

Inga kommentarer: