fredag 7 november 2008

Fredag hela veckan...

Så var det visst fredag. Någon sa trevlig helg när vi pratade i telefon. Oj då! tänkte jag, fredag minsann... vad är det för skillnad?!
Fast på ett bra sätt! Mina och Nils dagar är ju ganska lika. Förhoppningsvis sovit på natten, upp, byta blöja, tvätta honom lite, klädval (otippat svårt - han har sååå mkt fina kläder bortskämda lilla bebin!), frukost för mig, förmiddags"fika" :) till Nils och hoppas att han somnar lite, om jag har tur dusch för mig, tand- och hårborstning, mer mat till Nils... eventuell utflykt eller lunchdags för mig... mer mat till Nils... Sen kommer Henrik hem och ja.... kontentan var att det spelar ju ingen roll för oss om det är tisdag, fredag eller söndag - ni förstår.

Lilla hjälten fick första vaccinssprutorna igår. 2 stycken! i de små små låren... usch, jag hatar sprtutor men tvingade mig att inte låtsas om det så att han skulle tro att det var lugnt. Som tur var fick han sitta hos mig under tiden så jag slapp se och kunde krama och trösta honom. Han skreeeeek och blev helt röd i ansiktet och det kom t o m tårar. Lilla älsklingen!! Fast han hämtade sig snabbt. Duktigaste killen! Jag trodde att det skulle gå ännu bättre dock, han borde ju vara lite härdad efter alla stick och allt krångel med honom under sommaren. Men det var väl länge sen nu förstås.
Vikt: 4865 gram Längd: 57 cm Viktkurvan börjar plana ut nu men BVCtanten sa att det såg bra ut. Har gått rätt skarpt uppåt förut och nu följer den kurva och det är så bra så bra!! Även längden följer en kurva som matchar perfekt! Världens bästa bebis!!

Åh, han blir bara sötare och sötare fast det borde vara omöjligt! Och han är med och tittar och viftar och är pigg! Stooora ögon och munnen rör sig och han låter som att han vill prata lite. Och ler mer och mer. Det är underbart att vara mamma!!

Idag har vi hängt med Lilla Anna och söta Vilmer! Så roligt! De är underbara och vi gick en ganska lång promenad. Mkt skönt! Sen träffade vi pappa i centrum och Carin och Martin kom på fika och pappa kom förbi med Linus. Jättekul. Länge sen vi sågs. Linus är en stolt liten (7-årig) morbror och höll Nils lite. Han tyckte att han var tung! :)

Tror att det är dags för en bild på vår prins. Ska lägga över dagens och hoppas att nån är bra! Snart...

Just det. Ikväll är vi tonåringsvakter! Mamma och Pelle är iväg och vilar upp sig på hotell så Lillan (syster 16 år) har tjejmiddag hemma. Vi ska förbi och kolla att de mår bra och så.

Nehej, nu missar jag nästan Doobidoo - veckans bästa! Det är ju fredag idag!

Nils i lördagsmorse 1/11
Trevlig helg!

Inga kommentarer: