onsdag 5 november 2008

Länge sen...

Det började ju sådär det här med mitt bloggande. Länge sen sista och enda gången.

Oj, det har hänt en del sen dess... Vi kan börja med den "roliga" historien om när de skulle byta fönster i huset; vi bor i en bostadsrätt och det var sedan länge bestämt att hela fastigheten skulle få nya fönster den här hösten. Bra grundtanke absolut men bekymren hopade sig snabbt för oss med en liten bebis. Företaget som skulle fixa detta är från Dalarna och tar långhelg fr-sö. I gengäld jobbar de 7-19 må-on och 7-16 på to. Arbetet med borttagande av gamla fönstem isättande av nya, innerfodring med lister och vad det är, yttre plåtarbete samt fönsterputsning ska enligt tidigare info ta 2-3 arbetsdagar. Med vår otur visste vi redan innan vi fick veta att de skull börja hos oss en torsdag. Och mycket rikigt. Alla möbler måste flyttas minst en och en halv meter från fönstren och eftersom det blir en del damm var det bra om man täckte över med täckplast. Det ville vi göra mer än nödvändigt. Alltså bokade vi in oss hos min mamma några dagar för att slippa städa och flytta grejerna dubbla gånger och för att jag och Nils skulle slippa bo i damm och oväsen (och så ville jag inte sitta på typ golvet och amma med fönstergubbar springade...). Tror ni fönstren var klara på tisdagen då, efter 3 arb.dagar?!! Icke!!!
På torsdagen följande vecka var det dortfarande inte klart. Visserligen bara yttre plåtarbete på nedervåningen kvar men ändå - nyckeln är utlämnad fortf och nån kan springa in närsomhelst... Som tur var hade vi en resa planerad till Nils farmor en vecka så när vi kom hem i söndags hade vi inte bott hemma på drygt 2 och en halv vecka. Är det klart nu då kan man undra?!!??!!
NEJ!
JAG BLIR GALEN!!!!
JAg går här på nålar utan att veta när eller hur eller OM nån tänker komma och fixa. Jag är inte jättepryd, särskilt inte efter alla timmar i pumprummet i somras, men så kul vore det inte att amma när en okänd hantverkare helt plötsligt dyker upp. Eller som i morse när jag gick runt i underkläder och fixade lite - då slog det mig att Shit, nån kan komma....
När ska det bli klart?!!!??


Okej, färdiggnällt om det.

Nils är underbar! Han börjar vara lite mer medveten och tittar massor, är vaken mer, viftar mot grejer och stoppar händerna i munnen på ett annar sätt. Och han ler!! Inte hela tiden, lite snålt fortfarande men HAN LER!! Det är ljuvligt. Han är sötast i hela världen vår lilla prins!
Han charmade sin pappas släkt förra veckan med. Farmor tyckte att det var härligt att få ha honom hos sig en hel vecka. Det kan man förstå. Det är ju en bit till Växjö. Men vi flängde runt och träffade massor med folk. Henriks farmor och farbror m familj - jätteroligt! Henrik har kusiner som är 5 och 1, 5. Undrar hur Nils är då? En kusin som var där är 17 med så det är rätt stor spriding... Har inte träffat honom så mycket men han var jättemysig. Hoppas Nils blir en sån mysig tonåring.

Och så träffade vi lite vänner. Underbara familjen i Ingelstad - det var sååå roligt! Lillan är 2 år nu. Otroligt. Jag hängde mycket med dem när hon var ny och så har hon blivit så stor. Hon var mkt fascinerad av Nils och klappade på honom och tittade på händerna och de små fötterna. Jättefin!
Och så min L. Finaste! Synd att vi bor så långt ifrån varandra....

Och familjen C. Bästa bästa! Vad kul det var!
Så nu har nästan alla fått träffa Nils och alla tyckte att han var sååå fin! Men det vet ju vi redan... ;)
Det var några till jag hade velat hinna med men men. Han fick en runda runt sjön också. Viktigt! Tyvärr var det typsikt ruskigt Växjö-väder, men då kände jag igen mig!

Annars rullar det på. Han vill inte ligga själv några längre stunder fortfarande. Och så har han börjat äta väldigt oregelbundet. Hm... Jag blir lite nervös. 3-timmars med bestämda mängder och rädsla för för liten viktuppgång hänger kvar från neotiden än! Det är bra på nätterna iofs där jag kan få fyra timmar sammanhängande sömn ibland! Heja Nils!

Imorgon är det dags för BVC och första vaccinationen. Hjälp! Spännande med vikten dock, 4630 tisd för 2 veckor sen. Hoppas på 5 kg nu!

1 kommentar:

Ingela sa...

Vad glad jag blir att läsa att det går bra för er och Nils - stora killen! Men vad jobbigt med fönsterbytet. Byggföretag kan man inte lita på, vi har byggställningar utanför våra fönster som skulle vara borta senast v.36! Inte klokt!

Sköt om er!

Kram Ingela
http://alskadeida.blogspot.com