onsdag 28 januari 2009

Peppar peppar...

H är magsjuk!! Inatt började han springa på toa... Efter ett tag fick han byta rum och sova på bäddsoffan i Nils rum. Jag bytte lakan i vår säng mitt i natten nån gång, halvpigg eftersom jag kände mig lite krasslig också, inte av magsjuka tack och lov men halsen... Mår bättre nu!! Tur det! Stackars H har varit helrisig hela dagen så jag har tvingat i honom cola och vätskeersättning. Köpte kräm efter hans önskemål och det åt han lite nu ikväll så vi hoppas att han redan är på bättringsvägen! Lycka att vi har 2 toaletter så han har haft en egen och jag och Nils en. Nils har varit lite konstig i magen idag. Den låter och han har pruttat surt och bajsat lite lite löst och skumt. Men det har han ju gjort några dagar innan också. Han har ätit ordentligt och varit pigg och har humöret kvar så jag försöker att inte oroa mig för mycket! Har för säkerhets skull köpt resorb junior till honom så det finns hemma ifall att!! Ojoj, som ni förstår är jag aningens skärrad! Jag har svalt 10 vitpepparkorn och tagit i trä hela dagen. Och skurat och vädrat och spritat och spritat... Köpte en helt ny flaska handsprit också. Strykande åtgång idag! Och så har jag och Nils varit ute i friska luften - det gör nog susen! =)


Till gröten idag fick han blåbär istället för katrinplommon, hör och häpna! Det trodde vi aldrig med den lilla magen! :) Har också laddat med morot som även det ska vara stoppande och banan. Som en extra säkerhetsgrej, om inget annat duger om han blir dålig, så köpte jag morotsjuice också. Den är det visserligen päron i också men det är vätska!
Blåbär var en riktig höjdare tyckte Nils! Han är Min bebis, det är tydligt! Jag har alltid älskat blåbär!! Potatissmakisen till "lunch" var inget att ha, han skrek åt mig! Men blåbär och gröt, han satt och sa mmmmmm... Sötis! :)Nils har förresten t o m lekt i sitt gym idag. På mage! Så han är nog okej!
Nu till mer ytliga ämnen - Nils tapet - söta C har handlat den men jag ville inte riskera att hon blir sjuk (de var ju förvisso här igår men...) så vi får den nån annan dag. Har tagit en liten bild på provet jag tog med mig hem igår. Tada: Det kommer att bli jättebra! Som fondvägg förstås annars blir vi nog yra... Färgerna är inte helt 100 på bilden men okej. Nu ska jag leta andra detaljer. Känns som att vi kan få lyxa lite nu när tapeten och golvet blev så billigt! (Eklaminat 50 kr kvadraten som pappa t o m betalade hux flux!) Micki kanske? Bilgardintyg som jag såg på Alviks måleri och bygg i somras... Ska kolla om jag har bilden nånstans...

Nej, hittade den inte. Men har bestämt för mig att jag tog kort.. Gamla mobilen kanske?! Ska undersöka detta! Det var så snyggt!

Iaf, när jag letade hittade jag istället bilder från 28 juli. Det var en stor dag! Det var dagen då vi fick ta vår lilla lilla bebis som började bli stor och dra hans lilla bädd genom den långa korridoren. Vi flyttade från rött akutrum till blåa tillväxtrummet och Nils såg ut såhär:


Så liten! Jämfört med farbror Ks arm... Tröja i storlek 44 och prematurblöja. Lilla gubben! Kan han ha vägt drygt 2,5 kg kanske?! Vore kul att ha vikterna nedskrivna. Vi har bara några. Ska fråga på måndag när vi ska på återbesök till Danderyd om man kan få det utskrivet.

Ska förresten bli roligt med återbesöket och träffa "vår" doktor igen. Undrar om han kommer känna igen våra numera stora bebisar. (I plural eftersom bästa W ska dit tiden före oss och även I före dem! Kul med neokändisträff!)

1 kommentar:

Ingela sa...

Hoppas ni mår bra och att du och Nils sluppit magsjukan!

Ja tänk när de var så små! Jag sa till David häromdagen: "tänk att de släppte hem oss med en sån liten bebis, inte klokt" :-) De är ju 3 ggr så stora nu! Så kul att se hur Nils, Julie och Ida växer.

Vi ses säkert på DS på måndag -kul!

Hoppas er helg blir trevlig.

Kram från oss