måndag 12 januari 2009

Myshelg

Vi har haft en ganska lugn och mycket trevlig helg. I fredags åkte jag och Nils och hälsade på Jessica och Wilma. Mannen i huset var iväg med jobbet så vi smaskade pizza och bara umgicks! Wilma och Nils bekantade sig lite mer med varandra.
Visst är de för söta?! Tyvärr var Nils lite för trött för att sitta någon längre stund...

I lördags sov vi länge - jätteskönt!! Nils fick gröt med katrinplommon till lunch:

Sedan gick jag och Nils en ganska lång promenad med mamma/mormor. Det var skönt att komma ut om än lite blåsigt men Nils sov som en stock i vagnen.
Matchande snyggingar efter promenaden.

På kvällen var vi på tonåringsuppvaktning. Min lillkusin fyllde 13 och det firades med smarrig taco-buffé och 2 (!) tårtor! MUMS!!! Kvällens aktivitet var Guitar Hero inkl trummor och senare även mic. Så himla roligt! Trummor var inte lätt alltså! Fast kul, jag skrattade så jag grät. (Jag blev utbuad.) Tror att nästan alla testade, min mamma var grym! Nils lyckades sova rätt så bra i stojet faktiskt. Han fick låna ett sovrum på nedervåningen. Tyvärr var vi snurriga och hade glömt både larmet och babymonitorn :( så jag var nervös och ville att han skulle tittas till varannan minut helst. Glömde förstås ta kort på galejet, men men...

Igår var vi hemma hela dagen. Sov länge eftersom vi kom hem lite sent och sen skrotade vi bara runt. På kvällen fick Nils ett välbehövligt bad och han gillade det!!! Hela proceduren gick som en dans! Han börjar verkligen bli stor! Innan har bad varit lite ångestladdat eftersom han alltid har skrikit, antingen redan i badet och annars garanterat under torkningen. Håll tummarna för att det här är det nya nu! Efteråt fick vi den senaste minen på bild. Han sticker ut lilla tungan mest hela tiden nu, så himla himla gulligt, speciellt när han ler och ser sådär busig ut samtidigt.

Han är så fantastiskt gosig nu. Kramas och pussas och leker och busar. Underbart! Vill alltid vara hemma med honom!!

Sist av allt vill jag förtydliga angående bilincidenten: självklart hade jag lagt ur själva handbromsspaken!! Det var själva bromsen som hade frusit fast och det berättar inte bilen. Nu har jag lärt mig att inte dra i handbromsen när det är minusgrader - jag lovar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Det är så härligt med bloggen och bilderna. Jag är inne och läser hela tiden men hinner inte alltid skriva nåt. Men vilken underbart glad liten bebis på efter-bad-kortet! Mycket kärlek från Östersund