söndag 25 januari 2009

Helgen

Nils farmor och hennes sambo Magnus har hälsat på oss i helgen! De bor i Växjö så vi ses inte så ofta. Det var jättetrevligt och farmorn hade ju längtat förstås... Nils blev bortskämd med fina presenter när de kom och har blivit buren och kramad på heeela helgen! Vilken lyx! Kvällarna efter att Nils gått och lagt sig har spenderats med sällskapsspel vilket vi älskar allihop! Skojigt värre även om jag inte ens vann i "mitt" spel Yatzy. (Fast jag fick Yatzy i ettor på ETT slag!!!!) Vi introducerade dem för Guitar Hero och Buzz också, uppskattat tror jag! M fick kläm på gitarren efter några omgångar och Buzz kommer de fixa lätt som en plätt nästa gång...

Idag har Nils mest sett ut så här:

Det är jobbigt att var social minsann. För det har han varit! Pratat och hållt på.



Åh, vad han tuggar på allt nu. Vi gissar tänder på G (fast det kan ju ta månader ändå...) så H fick köpa en bitring idag. Inte jättepoppis än. Nils lyckas inte riktigt få in den på ett bra sätt i munnen. Handmotoriken är inte helt klar kan man säga.




I fredags när vi var på promenad med en tjej jag träffade på gravidyogan i våras och hennes son så var Nils helt plötsligt vaken i vagnen. Har typ aldrig hänt förut! Så jag passade på och provade att sätta honom upp lite. Vi har ju v ä r l d e n s b ä s t a vagn och upptäcker nya finesser hela tiden. Bl a finns det en platta man kan ställa in i tre lägen för sittande i liggdelen. Fiffigt!!!

Så här nöjd var han när han fick sitta upp. Fast han tycker verkligen inte om när det blåser.



















Stolt och nöjd med vår fina, fantastiskt bra vagn!


Jag var förresten iväg till Vällingby centrum med min mamma en sväng i lördags! Nils och H fick lite egentid med L och M och jag med min kära mor. Mycket trevligt var det och jag fyndade bra skor - det behövs när man promenerar mycket i det här vädret! Ecco blev det, nedsatta från 1350 till 950 och så hade jag 500 kr presentkort så 450 kr! Vilket fynd!! De verkar hur sköna som helst och alla som har Eccoskor svär vid dem så det känns lyckat! Jag är annars en notorisk jympasko-tjej. Allra helst Converseskor men inser att det inte är så praktiskt den här tiden på året. Inte ens vintervarianten är 100 för blöta promenader så - vuxenpoäng med rejäla vinterdojor! :) Hittade också en skiiitsöt mössa på Resterödsrean, svart- och vitrandig med liten tofs- 60 pix, som hittat! Däremot blev vi megabesvikna när Chokladmoussecheesecaken vi hade laddat för inte var i närheten av så smarrig som sist. Typiskt!
Nils fick såklart sin beskärda del av inköp också. En klassisk blå/vitrandig omlottbody från Po.P och en 2-pack mörkblå strumpor. Deras strumpor är några av de bästa som finns tycker jag!


Idag har vi inte gjort mycket alls sedan besöket lämnade oss. Jag känner mig lite krasslig, ont i halsen, och dessutom var Nils vaken 1,5 timme inatt. H har iofs varit en hjälte och handlat bitring och tvättat bilen!! Och lagat smarrig laxwok till middag! Vilken man! :)

Tillägg: Vad knäppt det blev med bilderna - såg ju skitsnyggt ut i förhandsgranskningen och inte ett dugg likt nu, men jag orkar inte ändra. Sovdags nu! Godnatt!

Inga kommentarer: