måndag 19 januari 2009

Det sociala lilla barnet

Så här ser han ut allt som oftast nu. Hur många fingrar får plats i den söta lilla munnen egentligen? Ständiga försök till rekord. De måste vara hemskt goda också! :) Och kladdigt och härligt blir det!!

I helgen var vi bjudna på 2 födelsedagsfiranden. Först i lördags, brunch hos en 27-åring. Jättetrevligt och underbart gott. Det var länge sen! Bacon, äggröra, smoothie, nybakt bröd, massa pålägg, frukt, kaffe, juice... Mmmmm! Under studentåren var det mer eller mindre lördagstradition, med dessa fina människor oftast då förstås! Roligt och nästan lite som förr! Nils var finfin i Po.Pjeans och vit skjorta!

Värdinnan, ingen bild på födelsedagsbarnet konstigt nog...
Tryggt hos morbror och Carin i soffan.

På lördagkvällen bjöd vi in oss på mat hos släkten; mormor, morfar P och moster Amanda. Nils passade på att utforska mostern. Hon tyckte dock som sagt att kladdiga små fingrarna var lite läbbiga...
Hej moster!

Får jag känna lite på dig...?!


Söndag och nästa kalas. Kafferep med 7 sorters kakor! På riktigt! Ytterligare en 27-åring som skulle firas! Underbart lyxigt och smarrigt! Dubbelchokladkakorna med cappuccinokräm, till exempel, var makalösa!!
Men gissa vem som lyckades bli center of attention?!
Fin Nils, igen, med Po.P-finbyxor, pikébody och Po.P-slipover!

Lekte lite på golvet, vi övar sittande! Gillar böcker - såklart! Hur skulle det kunna vara annorlunda med 2 svensklärare till föräldrar?!

Idag har vi varit hemma och jag försöker kartlägga dagen lite med tider för sömn, mat och så. Kanske kan bli några rutiner snart... Till lunch blev det broccolismakis som gick ner lätt som en plätt. Jag ångrade att jag bara hade tinat en liten klick. 2 imorrn! Lite katrinplommon efteråt, det är alltid en hit! Han är så underbart söt när han sitter i sin stol och äter. Lilla lilla gubben. Han blir så stor på något sätt. Jag blev alldeles till mig vad söt han var idag. Ibland får jag som elchocker av kärlek i kroppen. Han är så ljuvlig!!! Nu på kvällen också, när han somnade tätt intill mig (bästa sättet för tillfället..), älskade älskade lilla barn! Det är underbart!
Jag har f ö satt igång med träningen idag!! Fantastiskt skönt! F&S har öppnat här i Kallhäll och mamma och Pelle skämde bort mig med ett kort så nu ska här tränas! Jag har längtat! Duschade när jag kom hem och tog med mig lilleman. Han gillar det! Idag vågade han t o m leka lite med vattenstrålarna och munstycket. Sötskrutten...

1 kommentar:

Lisa Christensen sa...

Han är så söt, förstår att du inte vet till dig! Han ser verkligen mycket större ut och jag har ju inte sett honom i verkligheten sedan han var jätteliten...

Kramar från oss!

P.S. Har en utmärkelse till dig på min blogg :)