tisdag 13 januari 2009

Sju sorters kakor

Eller nästan iallafall, bjöds det på här i Kallhäll idag. Faktiskt hela sex sorter när vår bästa Kent kom på besök!! Jag fick ju Leilas "a piece of cake" i julklapp och det har ryckt i baknerven sen dess. Nu blev det av! I helgen 3 varianter av småkakor - kanel, sylt och chocolate chip - igår en misslyckad blåbärssockerkaka, en bättre kardemummakaka och mini-kladdkaksmuffins (det seanste inte ur Leilas bok utan mitt favvorecept ever från 7 sorters kakor sid 55!). Kent hade inte trott på mitt lockbete om sju sorter men hade hoppats på min gamla hederliga smarriga kladdkaka (som han ju fick fast i miniformat). Hoppas han blev lite impad... :) Trevligt kafferep blev det som i gamla fornstora dar. Nils flirtade lite med K som fick hålla litegrann.

Nils har fått broccoli två dagar i rad och det har gått ganska bra. Bättre än potatis men sämre än gröt och majs. Tyvärr verkar det som att hans mage reagerar och blir lite hård eller så, stackarn! Detta trots att jag busar och ger honom "efterrätt" i form av en tsk katrinplommonpuré. Hoppas det kommer nåt i blöjan inatt. Han har ju en förmåga att få ut det just på nätterna.

2 kommentarer:

Ingela sa...

Visst är bakboken från Leila fin? Jag fick den i present och jag älskar den också.

Hoppas Nils mage blir bättre - lilla gubben!

Kramar från oss

Jessica sa...

Ååå jag vill oxå komma och smaka!!!
kram