onsdag 21 januari 2009

Latte-morsor och -bebisar

Idag har vi hälsat på bästisen Waldemar och hans mor och far i stan. Inte lätt att hitta/fixa till parkering mitt i smeten sådär - Anne var en hjältinna och fickparkerade i backe åt mig. Tackar! MÅSTE öva på sånt! Jag var skitbra på det när jag precis hade tagit körkort (bara 2 o ett halvt år sedan..) men nu har jag blivit feg. Skärpning Jo!

Fick smarrig lunch, N och W fick gröt, och sen gick vi ut för en latte och nån pralin. Robert E´s är lovely! Vi har f ö exemplariska lattebebisar! De sov i varsin vagn så vi fick välja och smaska i oss nån pralin eller två till vår latte! Gullungar!


Shoppade "bara" en variant av nappflaska/pipmugg och en haklapp som M som vi hälsade på igår rekommenderade. Den verkar bra, Nils provade den när han fick en till omgång gröt ikväll. Kanske sover han längre om han har lite gröt i magen med?! vill gärna börja sova mer än 2-2,5 h i sträck...

Igår var vi först på Ekerö och hälsade på min jobbarkompis M och hennes dotter. Mysigt som alltid och lite extra kul eftersom en till jobbarkompis var där med sin 1-åring. Vi har aldrig jobbat ihop dock - jag var hennes mammaledighetsvikarie! Hm, bra vikarie va...?! ;)

På kvällen sedan träffade vi min gudmor och hennes man. De har 3 taxar. Nils har knappt aldrig sett en hund förut och en av taxarna hade aldrig träffat en bebis så det var spännande värre! Deras äldsta hund gillar tydligen bebisar och slickade Nils på handen och han tyckte det var lugnt. Jag var väl aningens nervös ska erkännas... Varken jag eller Nils pappa är särskilt förtjusta i hundar och dessutom allergiska. Sedan fick han sig en slick på kinden också, rackarns bushund! :) Han brydde sig inte men det blev snabbt ut för tvättning!! Prinsen var väldigt nyfiken och klappade hundarna som luktade och slickade lite på honom. Rätt roligt att han verkar tycka om hundar fast han blev rädd när de skällde!
Söta G hade köpt två plagg med taxar på till Nils - indoktrinering?!



Och till sist en snutt om min lilla last nätshopping av bebiskläder... Har spanat på den här Kik Kid-dressen länge så när jar hittade den på halva priset på Liten på Landet kunde jag verkligen inte lägga band på mig själv! Den är heeelt underbar - fatta vad snygg Nils kommer bli!! Bredvid syns en del av en "svart" nannou-body, ljuvlig kvalité, men något små i storlekarna. Beställde en svart och den heter "black", men ser mer grafitgrå ut tycker jag, Snygg ändå!

Min beställning hade "försvunnit" mystiskt så jag mailade om det. Ägaren bad om ursäkt för krånglet och skickade med ett "hemligt plagg". Verkligen bra service! En jättesöt Fixoni-body med kor! Perfekt till min skrutt ju, som verkar ha nån grej för kossor!

Har två omgångar Villervalla att redovisa också. Uuuunderbara grejer! Men det får bli en annan dag! Godnatt!

1 kommentar:

Ingela sa...

Vad mysigt med fika! Kul att se att W mår bra också.

Åh..shopping är skoj, kanske ska klicka hem något jag med?

Tack för krya på dig hälsningarna!

Kramar från oss