fredag 5 december 2008

Vilken härlig dag!

Idag vaknade jag på det mest underbara sättet nånsin! Nils har sovit bra inatt, somnade 23, åt 04 och 07. Vid 7 när H hade gått upp la jag Nils bredvid mig i vår säng - sååå mysigt! Vi somnade om och sedan väckte han mig med lite joller och klappar i ansiktet vid 10. Lyxigt och underbart gosigt! Vi låg och pratade en stund och vilka leenden man får på morgonen. Finaste lilla killen!

Sedan har dagen fortsatt vara sådär mysig, jag fick äta frukost med båda händerna och han satt i babysittern. Carin kom en stund innan hon skulle på anställningsintervju och hängde med Nils en stund så jag fick duscha och tvätta håret i lugn och ro - och t o m b l å s a håret! Det ni!!! Det var så kul när C kom, han känner verkligen igen henne nu och log som bara den! Han har varit lugn och harmonisk och suttit i min famn och pratat och myst nästan hela dagen sen.

Ikväll ska jag på julbord med jobbet, lite kul att bli bjuden fast man är hemma! Men jag är nervös över matning och att lämna Nils själv. Eller, han blir ju inte själv utan hans pappa och han är hemma tillsammans. Men mitt hjärta... Och lillskrutt gillar inte flaska längre. Har iaf fixat så lillebror är chaufför med akutberedskap om det skulle krisa ordentligt och så har jag inte tänkt vara borta så länge. Vi får se hur det går...

Kollade igenom nästa storlek kläder idag med. Framförallt pyjamasarna börjar bli små och jag trodde inte att vi hade så många i 62. Hittade 4 st! Så det räcker nog ett tag. Tyvärr :) Och han har såååå mkt fina kläder! Kul med nytt snart men trist att jag inte får handla något nytt, hehe. Han ska iaf få ett IdaT-plagg i julklapp. Den svarta med logogubben på. Älskar den men har inte hittat den förrän nu. Ska bara bestämma mig för om det blir vanlig body eller hel bodysuit. Får spana in 68-lagret också...

Idag har han PoP-jeans och en vanlig tröja på sig, med linnebody under för att undvika glipor. Lilla tuffingen! Han ser extra stor ut i såna kläder...


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Hur gick det på julbordet? Duktiga du som är så duktig på att lägga ut bilder här så jag får se stora killen! Här snöar det som 17. Helt otroligt. Jag tror att jag aldrig sett så mycket snö i mitt liv. Knasigt är vad det är. Massa kärlek!