tisdag 23 december 2008

TomteNisse...


... önskar GOD JUL!!

Bilderna är inte helt nya utan tagna den 11 november men jag lovar att han är lika söt fortfarande - minst!! Egentligen tycker vi nog att han blir sötare för varje dag som går! Hur det nu är möjligt...

Under dagen idag kom jag att tänka på att det var exakt ett halvår sedan jag höll i honom för första gången. Då var han så liten så liten och det var jätteläskigt! Och samtidigt heeelt underbart, min bebis! Jag var orolig för anknytning och allt sådant men när han låg på mitt bröst och sparkade på min mage så kände jag igen honom från därinne. Samma sparkar fast andra sidan. Obeskrivligt fantastiskt och lite sorgligt så här i efterhand, tänk att jag inte fick hålla i min son förrän han var 5 dagar gammal. Så "ska det ju inte vara". Jag njuter fortfarande nästan hela tiden när jag håller honom i min famn.

Nu sover han som en liten prins men jag har varit orolig idag. Matkrångel och han har helt plötsligt börjat bajsa en massa... I fredagseftermiddag, i söndagsmorse, igårmorse, imorse och nu på kvällen... Tyckte att fontanellen var lite insjunken med men det blev bättre när han åt två bra omgångar på kvällen - men shit vad orolig jag hann bli. Det här med maten är, som vi konstaterat förr, otroligt laddat och känsligt fortfarande!

Ska bli härligt imorgon, jag älskar jul och det här blir ju förstås en alldels speciell jul - Nils första! Gissa vem som blir sötaste tomteNissen i Kallhäll!! =)

GOD JUL igen! Kramar!

2 kommentarer:

Ingela sa...

Ja han är ju så söt lilla tomtenissen! :-)

Förstår din oro med maten...det är verkligen känsligt och laddat. Bra att han åt 2 omgångar - hoppas det fortsätter så!

Önskar er en God Jul!

Kramar
Ingela, Ida & David

Lisa Christensen sa...

Vilken söt liten tomtenisse! :)Hoppas att ni hade en underbar julafton igår.

Det är jobbigt det där med maten. Undrar när man kan börja slappna av...

God fortsättning!

Många kramar från Seychellerna