måndag 8 december 2008

Social helg

Vi har haft en underbar, social helg! För min egen del började det redan i fredagskväll med julbord. Jag blev glatt överraskad när jag fick inbjudan från jobbet, men våndades lite om huruvida jag skulle gå... Väldigt glad att jag gjorde det! Det var superkul att träffa jobbarkompisarna och insupa lite annan atmosfär än hemma! Dessutom skötte sig Nils och H exemplariskt här hemma! Jag var borta i tre och en halv timme. Tack gulligaste lillebror för skjutsandet!!

I lördags träffade vi en av mina bästa vänner och hennes fina familj. Wilma som är 3 år och jag gillar varandra massor men har inte setts så mkt i höst (dagisbarn och prematurer är ju ingen superbra kombination...) så vi längtade lite efter varandra och hon var förstås nyfiken på bebis-Nils. Skön lugn dag som t o m innehöll lite shoppingtur för mig och Jessica! Yey!!! Reklamerade ett dåligt fotoalbum och fick ett nytt dyrare för samma pris! Mycket bra! Och sedan var vi på Babyland. Nils fick ett par lekgrejer. Kunde ha sparat dem till jul, men jag tror inte att han märker nån skillnad. Det blir nog några paket då iaf. Han är dessutom intresserad NU så...
Han tyckte att Wilma var en skojig typ, tror att det är nån inbyggd radar hos barn. De vet när det är ett annat barn de träffar. Och W tyckte att han var söt, fast gillade inte när han skrek tydligen. Sötisen! :)

Ömsesidig fascination: Nils och Wilma träffas för första gången!

På kvällen sen var vi hos min mamma en sväng.
Lek med nya leksaken:


Igår kom neo-bästisen Waldemar och hans föräldrar hit på lunch och andra adventsfika. Det var länge sedan vi träffades alla 6. Jätteroligt! De är så söta grabbarna! Har tänkt ta kort på dem bredvid varandra flera gånger i höst men det har inte blivit av. Senaste gångerna har de inte varit vakna samtidigt eller så har vi bara varit utomhus. Nu lyckades vi - äntligen! Skillnad mot kortet vi tog på neo i augusti kan jag lova! Och det är kul att se hur lika de är i rörelsemönster och intresse. Än så länge är de dock inte särskilt intresserade av varandra. Tror knappt de tittade på varandra där de låg. Bara slogs lite, utan att egentligen bry sig...

Finaste killarna:

När de åkte hem åkte jag och Nils iväg till en annan supertrevlig glöggsammankomst och träffade "gamla" kompisar från Växjö som numera bor här uppe (H passade på att få lite egen slappartid). Han blev genast rummets medelpunkt - första kompisbebisen i den kretsen... Blev bara en kort stund, men hoppass det blir snart igen!

OCH EN STOR HÄNDELSE! LEENDE PÅ BILD!! Visst är han heeelt fantastisk! hihi!

Han sov nästan ingenting igår på dan så det har han tagit igen inatt och idag. Nu är han vaken och leker för, i stort sett, första gången idag. Skrutt, det tar på krafterna att vara så trevlig hela helgen! Och, btw, bajs inatt kl 5!

3 kommentarer:

Lisa Christensen sa...

Vilken liten sötis! Kul att ni lyckades fånga leendet. Och roligt att se neokompisarna tillsammans!

Kram från oss

Anonym sa...

Vilket leende!
I sommar får vi ta ett kort på alla tre; Nils, Julie och Waldemar.
Kram

Anonym sa...

Härligt med leende och skratt!