tisdag 16 december 2008

Upp och ner

Nils är fantastiskt gosig nuförtiden! För det mesta iallafall... Han pratar och ler och leker. Leksaker är mer intressanta för varje dag och även jag! :) Han klappar mig i ansiktet och leker med mina fingrar och tittar mig intensivt i ögonen och konverserar med mig! Det är så underbart härligt att vara mamma!!! Däremot kan detta glada humör totalt vända på bara någon sekund. Det är inte alltid lätt att hänga med i svängarna!
Massagen idag gick sådär, lite bra och lite dåligt. Han är inte jätteroad men tycker om vissa övningar. Instruktören tyckte att vi ska göra magmassage varje dag för det kan tydligen hjälpa tröga små magar så nu kör vi! Han gillar det ju inte alltid så jag har fegat lite ska erkännas men nu har det gått 8 dar igen så jag provar vad som helst! Hans pruttar luktar såååååå ILLA!!! Hehe.

I helgen var mina jultjejer från Växjö-tiden här. I lördags kom de hit och åt frukost och sedan var vi till Vaxholm en sväng på deras (mini-)julmarknad. Men Vaxholm är fint i sig så vi gick runt och tittade och fikade. Det fanns en superfin barnklädsaffär och det var halva priset på Villervallatröjor... Farligt!
Nils var en A-bebis hela dagen och charmade alla! Han sov i bilen och i vagnen hela dagen och var vaken och glad på caféet och på kvällen när vi var här hemma och åt middag. Sedan somnade han i sin säng strax innan nio och med undantag för några nappinstopparomgångar så sov han hela kvällen sedan! Så jag njöt av sällskapet och en supermysig kväll!!
I söndags var han trött och lite grinig däremot men det kan man få vara då!

Igår var det så fint väder så jag blev alldeles lycklig! Vaknade av en solstråle i ansiktet och en i sängen! Lycka! Det blev en lång promenad med mamma/mormor.
Annars längtar jag till julafton. Jag älskar julen alltid men i år är det ännu mer speciellt förstås - Nils första jul! Gullskrutten!

Men usch, nu blir jag nervös. Han nyser lite för mycket för att det ska vara okej... Bli inte sjuk lilla barn!! Håller alla tummar...

1 kommentar:

Ingela sa...

Åh vad härligt att läsa! Det låter verkligen som att Nils är som en liten prins. Vad mysigt!

Håller alla tummar och tår för att förkylningen håller sig borta. Men som Lisa skrev till mig (när den dumma karl nös rakt ut på pendeltåget) så ska nog våra barn klara av det nu när de blivit äldre!

Vi längtar också till jul!

Kramar
Ingela & Ida