tisdag 2 december 2008

Pip piip piiiiiip

Det där j*vla apnélarmet har tjutit typ tusen gånger inatt! Jag är galet trött av att bara ha sovit korta snuttar hela natten. Känns hemskt onödigt nu när Nils är så duktig och sover 3-4-5 timmar i sträck... Det var inga riktiga larm som tur var utan något fel på sensorn, tror vi. Första gången det tjöt var redan igår vid läggdags när jag låg och höll Nils i handen och han pillade lite med mina fingrar - alltså i högsta grad andandes. Sedan har det fortsatt så hela natten. Trots att vi har hört andetag och snuttande på nappen (eller fingrarna, som har blivit oerhört populära senaste veckan...) så har det inte registrerats andetag och följaktligen tjutit... Suck!
Men vi kunde inte hitta nåt fel, sensorn var hel och satt fast ordentligt och nu när jag tog bort den här på morgonen så var den "kuddig" som den ska... Kan det vara så att han börjar få den här "mognare andningen" som läkarna pratade om? De varnade lite för att det kan falsklarma mer och mer ju äldre barnet blir. Jobbigt om vi ska ha det så här fram till februari/mars isåfall... Inte ville eller kunde vi byta sensor heller - tejpen är slut och vi ska på massage idag och då tar jag ju ändå bort den så jag ville inte krångla med det 2 ggr samma dag.

3 kommentarer:

Ingela sa...

Usch ja, det där är så jobbigt! Prova att byta batterier på larmet(tips från hemsjukvården),det funkade bättre för oss då, ett tag iaf. Men nu har vi tagit bort larmet -orkade inte med fellarmingarna.

Kram från oss

Lisa Christensen sa...

Jobbigt! Vi har respisense, den fellarmar ibland, men inte så ofta. Kan köpas på andningslarm.se. Tycker att det funkat jättebra. Kostar en del förstås, men så har man den till nästa barn om man vill.

Härligt att Nils börjat ta i saker!

Kram kram

Anonym sa...

Vi har också haft endel fellarm. Om det har larmat ofta har jag bytt sensor, även om man inte ser något uppenbart fel på själva sensorn. Det har alltid funkat tycker jag.

Kram på er