söndag 3 maj 2009

Vad är det som går och går....

Fullt upp här! Förra helgen var pappa H borta på herrhelgsgalej och jag och Nils passade på att umgås med min familj! Lördag till söndag hängde vi med mamma och co och sov t o m över hos dem och bara mös!!! (Vi bor 10 min bort men det var trevligare så och jag behövde inte bli så mörkrädd...)
En lång, härlig promenad till Kungsängen och Nils blev en solhatt rikare! :) Söt va?! Dessutom hittade vi en superfin ljusblå body med en segelbåt på och en liten söt hink med små, lagom, sandverktyg och formar! Tack mormor!



Han somnade i min famn nån gång där under helgen också och när jag tittade på bilden sedan nästan svimmade jag! Han är ju så stor nu! Otroligt - vår lilla plutt! Ettårsdagen närmar sig och jag har börjat tänka tillbaka på första tiden mer och mer, igen... Väääldigt mycket att bearbeta än! Imorgon ska vi till sjukhuset igen och träffa vår neodoktor +sjukgymnasten och en neurolog. Ska bli både kul, intressant och lite nervöst!!

Veckan gick fort och vi träffade massa godingar och lekte och hade mysigt! Bl a var vi äntligen på Ekerö igen och träffade sötisarna Marie och Amanda!

På Valborg fyller min mamma år så vi var där på kalas och Nils var i sitt esse och snackade och skrattade och charmade alla som vanligt! Han har ett sånt underbart humör och är glad och social! Det är så roligt!!!!

Nåt annat roligt är han äter mer själv nu. Mest små smörgås bitar och han är så söt och tycker att det är så mysigt! Stolt och kladdig blir han! Måste säga att utvecklingen har gått fort, från att mest missa och tappa bitarna till att pricksäkert fånga många av dem och stoppa i munnen på bara nån vecka! Heja Nils! Nu (precis nu när jag skriver...) rör han sig visst på golvet med - hallå där! Härligt! Som vi väntar och kämpar med detta!


I helgen har vi haft finbesök av en av mina bästa vänner, från Växjö, och hennes dotter som är 11 snart. Världens bästa och mysigaste helg har det varit! Jag lämnade Nils m mormor i fredags och åkte in träffade dem i stan. Sedan gick vi runt och kikade i affärer, fikade och pratade. Sedan längtade vi alla tre efter herr Nils och åkte hem för lite lek och middag.
Och igår var det en historisk dag: Nils åkte pendeltåg för första gången i sitt liv!!! Äntligen få vi det - HURRA!! Det gick så bra så, han sov på vägen in och log och pratade på vägen hem. Stan-turen bestod av promenad genom Gamla stan med tillhörande glass, båtresa till Djurgården och massa kul på Grönan. Det var verkligen superkul, jag har inte varit där och åkt på flera år! Nils åkte Vetarnbilarna och rattade! Tack snälla ni!! När vi väl kom hem, alldeles för sent, så fick vi grillat av Henrik och så satt vi uppe till sent och spelade spel. Uuuunderbar helg - tack kära kära ni - det är så sorgligt och tomt nu när ni har åkt!!



Idag har Henrik fixat lite här hemma, han blev inspirerad när han var och hjälpte till på Jessicas och deras landställe... Jag har iaf tvättat och så. Snart blir det pizza med goa grannarna på andra sidan vägen!

Och Rebecca - jag lovar att skärpa mig med bloggandet igen! Så här länge få det bara inte gå mellan gångerna!

2 kommentarer:

Jessica sa...

Låter som om ni haft väldigt mysigt! Underbara bilder iallafall :) Å tack för att du lånade ut H!!!

Kram

Rebecka sa...

Yes! Vad bra! Äntligen har jag fått se vad ni haft för er! Vad fin han är nils och vad glad! Kraam