torsdag 7 maj 2009

Mannekängbebis och flashback

Kolla här vilken supergoding till son vi har!! Marcus Schenkenberg släng sig i väggen! ;) Idag provade Nils sina nya sommaroutfits med ett stort leende på läpparna efter nästan 3 timmars förmiddagslur! Lapparna var i vanlig ordning intressantast och smaskiga...

Jag har varit på terapi-äventyr idag. Min kära vän Jessica är gravid med sitt andra barn och har haft mer eller mindra regelbundna sammandragningar några dagar. Halvbra så idag ringde hon förlossningen som ville ha in henne på koll. Eftersom det är deras andra barn är det inte helt problemfritt att bara dra iväg, speciellt som lillan inte var helt kry idag heller, så jag erbjöd mig att köra dit henne och hålla henne sällskap. Direkt efter att jag lagt på slog det mig dock.. Hjälp! Dit vågar jag väl inte åka, hur ska jag reagera på det? Men det gick rätt bra. Lite extra snabb puls och lite reaktion förstås... Och många minnen faktiskt, från dels den dagen och dels hela neotiden. Tur att vi inte kom till samma rum - men det bredvid...! Det gick dock bra för henne! Ingen bebis idag i v 26+1 tack och lov, men ordination ta det lugnt och recept på Bricanyl för att stoppa sammandragningarna. Och jag fick se plutten - sötnosen! Lilla bebin; nu tar du det lugnt och stannar där mååånga veckor till! Nils får inte prata med dig! ;)
Tack för trevligt prat och terapin kära Jezz!! Ta hand om dig nu! Och kniiiip - hehe!
Kom på att jag ska be att få komma till förlossningen under ordnade former och se hur det ser ut och hur de körde mig - har inga klara minnen, bara panik. Vore skönt att få se det i lugn och ro, korridoren, hissarna och så. Som sagt, minns bara panikkänslan och den är inte sådär jättekul. Fick iaf höra en jätteny bebis skrik-gny och då blev jag taggad till en "revansch-graviditet" och en riktig förlossning men v e r k l i g e n I N T E än!
Oj vad jag måste sova nu. Ljuvliga bebin har börjat få hiskeligt tidiga morgonfasoner... Nattinatt!

3 kommentarer:

TantChristine sa...

Jag tror verkligen det skulle vara bra att komma tillbaka dit, och som du säger - ta en sightseeing under ordnade former. Var förbredd bara på att det kan trigga många känslor, men det kommer att vara bra och väldigt lärorikt. Tror jag tra la la... Men inte förrän du är redo, låt det ta lite tid. Det är ju ingen brådska.

Det är SÅ underbart att se bilder på Nils! Jag tycker extra mycket om bilden där han lyfts upp, vilket leeende han har!

Jag ska under veckan titta på möjligheten att komma ner till er - där i mitten på juni. Jag vill verkligen vara med, det betyder mycket för mig. Så jag ska göra mitt allra bästa!
All min kärlek!

Ida Puff sa...

Hej mina vänner.. Jag har följt era blogg ett tag men aldig skrivit något.. Men ni ska veta att jag har koll på er!.. Det var trevligt att få träffa er när jag va i Sthlm sist.. Nils Rock´s, vilken underbart söt godning=).. Han har ni gjort bra så att säga=).. kram Ida Puff

Ingela sa...

Sv: Vi har fått plats från den 17 augusti. Men eftersom vi planerar en 3 veckor lång resa i början på september så Ida kommer skolas in efter det. I slutet på september tror jag det blir. Och det känns bra för då är hon över 1 år korrigerat. Sen får vi se hur långa dagar hon kommer gå, det beror på när jag får arbete och hur många timmar på förskolan barnet har rätt till när ena föräldern inte arbetar.

Hoppas ni får plats där ni vill!

Kramar från oss