söndag 24 maj 2009

Låååång helg!

Jättelång helg och jättemycket intryck! I torsdags kom Nils farfar upp från Skåne och skulle hjälpa oss med vår lilla trädgårdsplätt - tackar! - mycket trevligt och Nils blev glad att se honom, det var ju länge sen! Även Henriks ena lillebror, som bor i Sthlm, och hans tjej kom hit framåt kvällen och vi grillade och hade trevligt. Nils var pigg och glad men somnade gott i ungefär lagom tid...
I fredags bar det iväg ut till Norrtäljetrakten för släktträff med Henriks morfars syster m familj. Jag har aldrig träffat dem och Henrik senast för 30 år sedan... så det var lite nervöst! Men oj vad trevligt! Systern och hennes man har två döttrar som har 3 resp 2 döttrar var i åldrar från 4 till 16 år. BARA tjejer alltså. Och Henrik och dom är 3 bröder och så Nils :) Så det kan bli va! Lilleman gjorde förstås succé som alltid och charmade alla. Småtjejerna kunde inte hålla sig nära nog. Och som han njuter! Vilken liten rackare... Kul kul! Kvällen bjöd på en låååång men underbar middag med god mat och massa sång och prat. Alla barnen skötte sig suveränt och Nils satt i sin stol och pratade och sjöng med han också. Gulle! Han somnade inte förrän halv elva nångång och jag gick och la mig vid tolv. Halvkul när lillskrutt sedan tyckte att det var mogon halv sju... Det tyckte i n t e jag men vad gör man...
De andra stannade en dag till men vi skulle vidare till min stora lillkusin som fyllde 16 i lördags. Efter en sen lunch i Norrtälje blev vi lite sena till Spånga och sedan blev vi kvar för det var så trevligt!!! Bara vi kvar och massa kvalitetstid med fina moster, P och kusinerna! Tack ska ni har - bästa ni! Det blev dock i senaste laget för herr Nils då igen men han somnade fint på vägen hem i bilen och sov till 10 över 7 med kort avbrott halv fem för lite amning som vanligt...
Och jag måste säga att han är helt fantastisk att ha med sig! Socialare litet barn får man nog leta efter! Kul kul! Men det är klart - han är ju världens bästa!

Idag har han varit en solstråle som vanligt uppe hos min mamma o co på grillning. Fast lite ur form efter ett tag - det började nog kännas att det varit lite mycket de senaste dagarna. Han hade även lite svårare att komma till ro för att sova än vanligt. Men nu sover han som en liten gllegris och jag är också trött och ska göra det samma!
Imorgon kommer bilder, sitter vid fel dator nu och orkar inte föra över dubbelt...

Inga kommentarer: