tisdag 21 april 2009

Nu så!



Har inte känt något blogg-sug på hela veckan vi har varit hemma. Semestern fortsatte lite extra kanske?! Vi hade det jättejättebra när vi var iväg men det är alltid skönt att komma hem igen! Det märktes faktiskt att Nils också tyckte det. Roligt nu när han blir allt större och vi märker av vad han tycker, och han kan visa det på ett annat sätt. Sedan har veckan rullat på... Som de alltid gör. Fyllts med massor av både viktiga och (mest) trevliga aktiviteter! Tänkte lägga upp en bildkavalkad från Växjö/Öland-äventyret fastän jag egentligen tänkte låta bli och inte låta "kravet" på uppdatering förta nöjet med att skriva men nu när jag kikade på bilderna så blev jag allt lite sugen ändå! Det hände ju en del... och han är ju så fin!

Nils styrde upp bilresan ner!
Han gungade för första gången! Mysigt!
Han fick smaka på en sur bil hos "farbror" Leif... (som bjöd mig på hallonbåt när jag var bebis... Tradition, eller nåt!)
Dukat för påskbuffé! Nils väntar tålmodigt i högsätet!
Mmmmm, majskrok! Härligt kladdigt!
Tro det eller ej, men vi fick med pappan på promenad!
Tack gulliga farmor (och ni andra...) för en supermysig påskhelg!!!

3 kommentarer:

Ingela sa...

Äntligen får man läsa om era äventyr igen! :-) Vilken härlig påsk ni verkar ha haft! Nils är underbart söt.

Kramar från oss

Rebecka sa...

mera blogg frökenjohanna!!
Kram Rebecka

Ingela sa...

Ja tiden har gått så fort, men det har också hänt så mycket under det här året. Våra små små bebisar har blivit så stora!

Jag åkte in till förlossningen på en måndag efter att jag varit hos BM där de upptäckte att jag, efter en hel natt med värkar, var öppen 4 cm. Låg med dropp, för att få värkarna att upphöra, från mån till ons men sen ville hon ändå ut. Jag hade tydligen en infektion och när vattnet gick kändes det på lukten att vattnet var dåligt och hon hade även bajsat i det. Sen märkte de att hjärtljuden var konstanta och då beslöt de att jag skulle snittas. Jag hann få kortisonsprutor för Idas lungor och vi hann förbereda oss i 2 dgr att vi skulle få en bebis då och inte i september. Jag är tacksam för att vi hann förbereda oss.

Men hur var det för dig? Ni fick ingen "förvarning" om att Nils skulle födas för tidigt?

Ja det vore jättekul att träffas - det tycker jag att vi ska göra - tillsammans med Lisa också (när hon kommer hem i slutet på maj) och Ann, om hon vill följa med. Vore roligt att träffa alla och se hur stora bebisarna blivit! :-)

Kramar från oss