måndag 1 juni 2009

Trött!

Värmen tar knäcken på mig! Jag är så trött... Nils är inte riktigt sig själv heller. Men vi vänjer oss nog så småningom! Det kan vara så att vi är trötta för att vi har gjort så himla mycket grejer senaste två veckorna. Känns nästan lite taskigt mot honom nu så jag har bestämt mig för att vi bara ska hålla oss här hemma och gå lite promenader ett par dagar nu. Idag kom ut två gånger och imorgon får vi väl se.. Vädret ska tydligen bli mindre kul sa nån. Om inte annat får vi väl vara inne och mysa, leka, läsa och sånt som jag känner att vi gjort alldeles för lite ett tag. Och lite sjukgymnastik. Nu känns han stelare igen efter att ha varit mycket bättre ett tag. Inte så kul men vi har inte tränat så mycket som vi borde. Han har inte velat och vi vill inte att det ska bli för stor press och tvärstopp tillslut. Får diskutera med sjkgmn på fredag när vi ska dit igen.

Helgen var supersocial och trevlig. Firade min fina mamma igår med grillning och jordgubbs-rabarberpaj tillsammans med lillebror, Carin och lillasyster. Och Pelle förstås! Mysigt och gott! Nils tyckte att det var underbart att ha alla på samma ställe och få MASSOR av uppmärksamhet, som är det bästa han vet!

I fredags var vi på heldagsutflykt med Sandra och Leon till Skansen. Jättemysigt även om Nils tittade mer på alla människor och fåglarna än de "riktiga" viktiga djuren...

Lyckades få en bild på tanden. Eller, två faktiskt men en som är lite bättre: Det verkar som att när nu väl den första börjar komma så kommer det fler - ketchupeffekten?!

I lördagskväll var vi på lyxig och supertrevlig middag hos bästa neokompisarna inne i stan. Tack ska ni ha! :) Pojkarna somnade som små ljus i perfekt tid så vi kunde prata och äta i lugn och ro. Inte helt självklart längre! Vi hade tänkt ta bilen in först men insåg att det ju var Stockholm Marathon så det var inte nån bra idé. Pendeltåg fick det bli och det är ju jättesmidigt! Förutom att Nils vaknade när vi skulle gå hem och inte somnade förrän en stund efter vi kommit hem... Liiiite för spännande alltså! Kan inte fatta att jag inte tog ett enda kort bara... Sötaste killarna ju, som är så stora nu... Men det blir väl fler tillfällen hoppas jag!

Och det slog mig nu ikväll. Bara drygt 2 v till Nils ettårsdag... Och mindre än det till kalas 1. Otroligt! Vart har detta år tagit vägen???!!

Jag ska börja jobba "snart". Möte med arbetslaget och rektorn på onsdag och träffa min nya klass på fredag... Det börjar bli allvar! Inga mer mamma-ledig-mysbyxfasoner - nu måste det bli folk av mig igen!

3 kommentarer:

Ingela sa...

Söta lilltanden!

Tack för gratulationen - det känns verkligen superbra! :-)

Ja jag tycker absolut att vi ska ses snart mammor med våra snart 1-åringar!

Kram!

Carolina sa...

Jag har nu 3 tävlingar pågående i bloggen, vill du vinna presentkort, en ekologisk body eller kalasprylar? Kika in och tävla gärna! Ha en bra kväll. Carolina

Lisa Christensen sa...

Vad kul att Nils tänder tittar fram. Julie har också fått två, men hon är arg, arg, arg så jag tror att det är framtänder på gång också.

Vore jättekul att ses snart!

Lycka till på fredag med sjukgymnasten och klassträffen!

Kramar från oss