måndag 31 januari 2011

Nya roligheter

Alltså, han har så mycket saker för sig nu. Det första jag hörde hans lilla mun yttra imorse (innan han riktigt vaknade) var: - Orange!
Av alla ord liksom?! Men det hjälpte mig med klädval för dagen! Orange byxor och en molobody med lastbilsprint och orange kantband.
När han väl vaknade var det första han sa "klappa magen" och så pratade han om när bebisarna ska komma ut sen och hur han ska bada dem och schamponera håret på dem.. Sötnosen!

De där små ja, de sprattlar hela dagarna nästan! Magen hoppar och kränger och ibland ilar det till i bäckenet. Spännande! Så här mycket bebis har jag aldrig haft i magen. De ska väga 1 kilo+ var nu så jämfört med de 1300 gr bebis jag hade som mest sist så är det inte konstigt att jag är stor och att det känns tungt! Imorgon börjar v 27+ så nästa måndag är det magiska datumet. Jag känner mig lugn för det mesta. Förvånansvärt lugn. Alla prover är bra och läkaren tror att allt ska gå bra så... Ja, då gör det det!!! De verkar trivas och leva loppan där inne! Sedan har jag naturligtvis mina stunder, det är oerhört mycket känslor som ligger under ytan och pyser trots allt.

Nils tror f ö att bebisAR är normen. Han hade lite svårt att tro på att vår kompis har EN bebis i magen. Men sedan har han pratat om det så det kanske gick in... Han berättade för en expedit igår också att mamma har många bebisar i magen. Haha! Annars verkar han ha bra koll på antalet 2 tycker jag. (Expediten jobbade i en barnaffär och var väldigt intresserad av våra tvillingar och pratade med Nils om det...)

I eftermiddag är det dags för första tvillinggrupp/kurs-träffen! Spännande!

1 kommentar:

Carin sa...

Underbara Nils!!

och vilket alldeles fabulöst färgval sen (:

Längtar efter er!

Puss