tisdag 25 januari 2011

Mysigt/häftigt

Alltså.. jag vet att det är en massa hormoner som far runt, men jag blir så sprudlande lycklig emellanåt att jag får tårar i ögonen! Ibland räcker det med att bara titta på Nils och veta att jag är hans mamma och hur underbar han är eller så händer något sånt här:
alldeles nyss när vi satt i soffan och hade tittat på Bamse så visade han plötsligt intresse för magen. Det har varit väldigt lite innan, någon enstaka kommentar eller klapp. Nu klappade han och sa "Hallå!" Och sen sa han "det är storebror som pratar" och kramade nästan om magen. Han klappade en lång stund och buffade lite så han fick några små buffar tillbaka men jag tror inte riktigt att han noterar det. Senare sa han "godnatt bebisarna" och drog ner tröjan. Och klappade lite till. Så himla sött!! Jag hoppas verkligen att han ska bry sig om dem och acceptera dem när de kommer ut!

Han pratade förresten om när de ska komma ut och det har han gjort flera gånger. Nu undrade han om de skulle komma genom naveln men jag sa nej och han konstaterade att "får inte plats". :) Logik! Han är fascinerad av navlar och tyckte att jag har en tortellininavel. Kul association ch den ser faktiskt lite så ut nu...

2 kommentarer:

Carin C sa...

Älskade unge (:

jag får tårar i ögonen utan hormoner och längtar efter att ses snart!

PUSS!

Lisa Christensen sa...

Vad söt han är! :) Kul att få lite uppdateringar om hur det går. Vore jättekul att ses snart. Ni är välkomna när ni vill! Vi kan också komma till er om det är lättare för er.

Kramar