söndag 23 januari 2011

Första gången!

Idag har Nils och jag varit på bio tillsammans för allra första gången! Det blir definitivt inte sista gången för det var uppskattat av lilleman! :) Vi såg Var inte rädd, Långa farbrorn! där Lilla Anna visar sina Spöket Laban-favoriter - men Långa Farbrorn vågar inte titta för han är rädd för spöken... Jättesöt och den passade bra då Laban-filmen vi har hemma har visats många gånger sista tiden! När filmen var slut blev Nils ledsen och ville se en gång till. Det är inte helt lätt att förklara för en 2-och-ett-halvt-åring hur det funkar då. Man får titta en gång när man har köpt sin biljett... När vi kom hem sa han att vi skulle titta igen imorgon! Haha!

I övrigt mår vi bra. Nils har varit sjuk många dagar av de senaste veckorna vilket är tråkigt, men han mår bra nu! Förutom att hans ögon blir röda. Vad kan det bero på? Måste ringa om det.

Nej, jag skriver inte något mer om "hur vi har haft det sedan sist". Det blir tjatigt. Ska istället försöka förbättra inläggsfrekvensen. Går ju och läääängtar efter det där inlägget som ska heta "Han GÅÅÅÅÅR!" eller liknande, men i väntan på det får ta annat. Det är ju inte allt om än en stor del av vår vardag. Det blir hårt med sjukgymnastik varje vecka + bad 7 ggr fr o m början av februari och han har fått resurs på förskolan så de ska kunna köra lite mer regelrätt träning med honom, SÅ vi klämmer åt de där tummarna ännu lite hårdare...

Ja, jag själv är sjukskriven på heltid (vilket kan hjälpa inläggsstatisken kanske?) då vi väntar tvillingar med ankomst 2 maj! :) Vilken grej va!!?? Vi har varit rejält chockade och haft fullt upp med att ställa in oss på detta nya sedan början av hösten. Idag är jag i slutet av 26e veckan och nedräkningen börjar väl så smått. Jag börjar längta efter att det faktiskt ska komma små barn till oss igen och hoppas och önskar av heeela mitt hjärta och själ att de har vänligheten och den goda smaken att stanna betydligt längre därinne än storebror! 2 v imorgon till "magiska" dagen.

Det var allt för nu. Förutom: graviditeten är inte omskriven med en endaste hint på facebook så vi uppskattar om ingen annan börjar sprida det där heller! Tack och puss!

4 kommentarer:

Ingela sa...

Åh, så roligt att läsa om Nils och er igen! Bra att han får en resurs som kan satsa mer på träningen.

Ett enormt stort GRATTIS till att ni väntar tvillingar. Vilken grej! De små SKA stanna inne tills det är din BF. Så, nu har jag bestämt det :)

Många kämpekramar och grattiskramar och till er från oss!

Unknown sa...

Bio, vad mysigt! Längtar tills jag kan gå med Nattis!!
Trott att jag skulle stöta på er vid vår inskolning men inte än sålänge... Skönt att allt är bra trots att du är sjukskriven, men du mår bra visst?? Kram

Anonym sa...

Hej Johanna, jag kikar in på din blogg ibland. Vad spännande att höra att ni väntar tvillingar. Också spännande att följa Nils framsteg! Min dotter är under utredning på KS. Vi väntar nu på att få göra en MR. Hon har missat ett tillfälle redan då hon typiskt nog blev sjuk precis då och nästa tid blev 2 månader senare. Nu hoppas vi att hon ska vara frisk vid det datumet. Har ni gjort MR på Nils än? Blev han sövd då?

Mvh Malin o Leia (vi har träffats en gång hemma hos Johanna Å)

Johanna sa...

Hej Malin o Leia! Jag minns er! Vad är det för typ av utredning? Nils fick ju diagnos CP-skada i slutet av våren och då fick vi veta att han skulle få genomgå en MR men vi har inte fått någon tid. Ska till neuroortopeden om 2 veckor så jag täkte ta upp det då. Som jag har förstått det så blir de sövda för man måste ligga helt stilla. Typiskt att hon blev sjuk! Håller tummarna för att det blir av nu! Man vill bara få det gjort, tycker jag, att vänta och inte veta är det värsta.
Maila gärna och berätta mer! frokenjohanna @ gmail.com
Kram!