fredag 4 februari 2011

Hick?

Jag tror att jag kände den högra tvillingen hicka imorse. Det var som små regelbundna knäppningar på samma ställe, en stund. Det var första gången! Mysiga små bebisarna! De rör sig inte lika yvigt länge, det börjar nog bli trångt, men jag känner dem böka och sträcka på sig lite där inne. Ibland kan man känna en specifik kroppsdel puta eller dra sig under huden. Nästa torsdag ska vi kika på dem igen och jag är så nyfiken på hur stora de är nu. Nils sparkade (sista veckan i magen för hans del...) så mycket vid den här tiden att jag fick ont i revbenen, men det gör inte de här två.

Nils första ord igårmorse: Jag är söt!
Han är världens sötaste! Igårkväll när jag la honom pratade vi mycket om bebisarna och hur det ska bli när de kommer ut. Han klappar på dem varje dag nu och igår berättade han att de ska få leka med hans tågbana. Snällt va?! :) Han berättade också igår att han älskar mamma och pappa! Det är så oerhört stort det här med att få vara en del av ett barns liv och uppväxt! Gullunge - man vill bara kramar och pussa på honom heeela tiden! Ville inte lämna på förskolan imorse och han ville hellre vara hemma och leka... Lilleman, vad det är hemskt när han är ledsen när jag går. Men, jag kan hämta rätt tidigt idag!

Innan hämting ska jag till en babyaffär i Veddesta som har 50% på allt, utan undantag. Hoppas att det finns en skötbädd så vi kan byta ut den vi har. Boa-time!! Jippi!

Inga kommentarer: