tisdag 17 november 2009

Kvar..

Vi, eller Nils rättare sagt, får stanna kvar på sjukhuset lite till. Andingen är fortfarande tung och han har lite feber. Men det sa doktorn var ett bra tecken, att kroppen tar hand om sjukdomen. Men lilla hjärtat är lite medtagen nu tycker vi. Det verkar göra ont i halsen efter all hosta och rosslig andning så han har fått ett par omgångar Alvedon nu.

Igår tog de slemprov som visade: ingen svinis och ingen RS vilket är jäääätteskönt!! Förmodligen, enligt läkarronden imorse, orsakas det av ett annat virus som typiskt ger krupp. Men det tar längre tid att få svar på. Hur som helst blir vi kvar lite till och han får vila och andas adrenalin och koksalt. Vi ska ut och få frisk luft också.

Även om han är lite medtagen så leker han och skojar emellanåt och igårkväll reste han sig mot spjälorna i läskiga sängen och så stod han där en stund... Wow!!! Det händer grejer!! Älskade gullunge vad han kan!

Jag har varit här hemma en vända och varit hos läkaren och blivit sjukskriven veckan ut. Skönt, men vi får se om jag utnyttjar hela. Har en massa på jobbet som jag måste ta tag i... Jobbigt att slitas mellan en massa såhär! Nu ska jag duscha och tvätta håret...

Förresten har vi fått förskoleplats nu! Det är klart att han får gå på allergiförskolan och de har bra samarbete med habiliteringen och det kommer att bli SÅ bra!! I slutet av februari börjar det äventyret...

4 kommentarer:

TantChristine sa...

Hurra för Ingen Svinis eller RS! Nu återstår bara att han sakta men säkert ska krya på sig och orka med livet igen.

Hurra för förskoleplatsen! Det är väl dessutom nära min syster, så jag kan träffa er ganska lätt när jag är där och hälsar på?! Ett tag kvar till dess förstås, men hurra ändå!

Ingela sa...

Vad roligt att det händer saker mitt i allt det jobbiga! Måste kännas som en lättnad att det inte var RS eller svininfluensan.

Åh, grattis till att ni fick den förskoleplats som ni ville ha! :)

Krya på dig nu Nils!

Kramar från oss

:-) sa...

Perfekt med plats på fsk! Det kommer bli toppen och han kommer ha så kul! JObb är alltid en skugga som hänger över en, liksom en mammas ständiga dåliga samvete över att inte räcka till. Jag sitter på jobbet just nu och försöker få jobbskuggan bvli lite mindre. Ring om du behöver nåt, eller om du bara vill babbla. Puss!

Fru Andersson sa...

Stora styrkekramar till er alla tre, vi tänker på er!!!
Kram Anna, Andy och Vilmer