lördag 21 november 2009

En vecka snart...

Imorgon är det en vecka sedan lillgubben blev inlagd och han är kvar... Värst vad långdraget det blev. Det var det ingen som hade väntat sig. Varken läkarna eller sköterskorna, och allra minst vi. Mycket märkligt. Okej att han hade varit förkyld länge men det här... Men läkaren idag sa att de får in några sådana här fall om året. Han är väl lite extra känslig då. Andningen är betydligt bättre stundtals och de två senaste dagarna har inte behövt inhalera riktigt lika ofta. Natten mellan torsdag och fredag var det värsta jag varit med om däremot! Jag tror de inhalerade honom varje kvart-halvtimme under några timmar. Han var verkligen risig!! Så himla hemskt! Det fanns inget jag direkt kunde göra och han bara rosslade. Han fick omväxlande adrenalin och koksalt som planerat men utöver det tryckte de i honom en ny dos cortison och så fick han inalera Ventoline. Lyckligtvis var den här senaste natten bättre, men jag är helt slut efter 5 nätter på sjukhuset, vakandes och vaknandes titt som tätt. Inatt sover jag hemma med mamma på besök. Gillar inte att sova själv...

Jag har tänkt rätt mycket på förra gången vi låg på sjukhus länge. Det är INTE roligt! Nåväl, Nils mår faktiskt bättre idag kan jag glädja er med, men han är inte helt bra och äter och dricker för dåligt... Lilla hjärtat har gått ner lite och vägde imorse bara 9435 gr med pyjamas... Får se hur långe de behåller oss.

Kanske skriver mer sen eller imorgon men nu ska jag ta en välbehövlig lååång dusch!

Kramar tillbaka till alla er fina som skriver, höra av er och bryr er! TACK!

2 kommentarer:

Ingela sa...

Men lilla gubben. Nu får han allt ta att bli frisk och kry igen så han får komma hem!

Tänker mycket på er.

Många styrke kramar

Lisa Christensen sa...

Vilken tuff period för er! Hoppas att den snart tar slut och att Nils får vara frisk igen. Stackars liten!

Har tänkt mycket på er och undrat hur ni haft det.

Varma kramar
Julie, Lisa & Jakob