fredag 25 februari 2011

Ännu en vecka...

Oj, vad fort dagarna går fast jag inte gör så mycket.

Nils mår bra och har varit på förskolan hela veckan! Han börjar verkligen bli stor. Han pratar hela, långa meningar och förklarar och berättar saker. Själv säger han att han är en stor kille och vi får väl bara hålla med. I morse sa Henrik, när vi beundrade vårt lilla underverk innan han vaknade, "om några veckor kommer han att vara jättestor". Och så är det väl... Lilleman går f ö superstadigt nu och t o m utomhus i tunga vinterkängorna och osmidiga overallen så här är hoppet stort för tillfället! Han visade dessutom enorma framsteg på hab-badet i onsdags. Cyklade och sparkade med benen och vågade åka runt själv med en hård simring! Bra för benen och för självförtroendet! Mormor var med och badade och de hade jättekul!

Bebisarna mår fortsatt bra inne i magen! Jag är lugn och bara njuter! I måndags var jag hos barnmorskan, bra blodtryck. Hon mätte magen som var 35-36 cm vilket motsvarar en fullgången enlingsmage! :) Jag är jättetjock nu! I love it! Sedan skulle vi lyssna på hjärtljuden också. Ettan hittade vi på samma ställe som vanligt, 150 slag i minuten och jag hoppas att hon ligger kvar med huvudet nedåt tiden ut nu! Tvåan var knepigare att hitta och jag hann börja tänka "ska jag bli orolig nu?" och t o m barnmorskan verkade bli något nervös... Hon fick iaf klämma lite till och den lilla busen hade flyttat upp och lagt sig på tvären med huvudet på ettans fötter. 130 slag/min på henne. Tvärläget kan också förklara den snabba måttökningen och varför jag var öm i revbenen. Nu tror jag att hon har sjunkit tillbaka ned lite och det gör att jag känner av mer rörelser igen. Fast det börjar bli trångt...

Trevlig helg!

4 kommentarer:

Malin B =) sa...

Blir lika glad varje gång jag läser ett inlägg =)

Härligt att höra att allt går bra och att de mår fint inne i magen - tycker gott de kan stanna inne så jag får se en gigantisk mage i April =) Kommer upp redan den 31 Mars så vill du hänga en stund den 1 April är jag din!!!
Ses ju visserligen förhoppningsvis redan om ett par veckor men då är det lite tightare med tiden =)

Stora kramar

Lilla Anna sa...

Åhh, har han slåppt taget nu, vad härligt!!!
Nu måste vi ses snart, dagarna bara rusar iväg. Saknar er , kram Anna!

Johanna sa...

Malin: klart vi ska ses!

Anna: nej, tyvärr är det fortfarande med moraliskt stöd i form av ett finger... men snart! Måste leka, ja! Nån dag nu på lovet vore ju perfa!

TantChristine sa...

Jag kan bara hålla med brudarna ovan!
Det är fantastiskt roligt att läsa varenda inlägg!

Är det väldigt fult att be om bilder på magen? Om du inte vill lägga upp går det ypperligt att skicka mms ;-)

Jag har läst på om tvillingar, och följer vecka för vecka på nätet. Finns massa läsning att hitta - Skitskoj!

Massa kram!