torsdag 10 februari 2011

Idag

Idag var det dags för tillväxtultraljud, tappkontroll och barnmorskebesök för mig och tvillingarna. Henrik och den stolta mostern var med på ultraljudet där vi fick bekräftat att det är två flickor. De beräknas väga 1381 resp 1384 gram vilket betyder +6 resp 6,2% jämfört med normalkurvan (för enlingar). Stora töser alltså, vilket känns bra! OM de skulle komma lite tidigt, fast det får de inte! Mina övriga värden var bra. Magmått 33 cm och deras hjärtljud 140 och 150 slag/min. Allt fint alltså! Så, bli inte förvånade om de kommer i maj! Haha, det blir inte jag! De trivs och frodas därinne! :)

Nils är fortfarande lite risig och äter medicin, om än motvilligt... Han ber om att få sova vilket är gulligt, men samtidigt lite hemskt. Plutten! Det är väldigt viktigt också att han och jag somnar tillsammans, nära nära! Myspys tycker jag!
Idag berättade han att han har söta små fötter och ben. Och så sa han "De är jättefina dina ögon, mamma". Huuuur gulligt som helst! Jag smälter och är så uppfylld av kärlek att det är ett under att jag inte spricker!

Ska få ordning på det här med bilder igen, jag tycker om att läsa bloggar med bilder och vill gärna att min ska vara sån, men en massa omständigheter för tillfället gör att det ligger lite på vänt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till två töser ;-) Vi fick vår MR gjord i måndags. Kan berätta mer i ett mail snart.../Malin

Tova sa...

åh wow :) vad häftigt, som liten drömde jag alltid om att få två tvillingflickor. hihi.
Vilken gåva!