onsdag 10 februari 2010

Vattenträning

Idag har jag och Nils varit och badat! Inte i ett bacillfyllt, och därmed farligt, vanligt badhus utan i en varm, härlig habiliteringsbassäng på Sollentuna sjukhus! Det är en del av sjukgymnastiken och vi ska dit 8 veckor i följd. Vår sjukgymnast är en av två som håller i det. Vi skulle ha varit 10 men blev bara 3. Det gjorde inte oss så mycket - gott om plats att plaska på!

Han visade sig nämligen vara en mästerplaskare!! Han fullkomligt ääälskade badet och plaskade, skrattade, lekte och bara njöt! Han kommunicerade med de andra barnen och hade verkligen roligt! Han tycker ju att det mesta är kul och att andra barn är så spännande! Det är dags för förskola, det kommer att bli så himla bra...

Vi sjöng och hoppade runt lite mest för att känna av det nya tror jag. Inte så mycket regelrätt gympa (om det inte är jag som inte fattar, de är ju pedagogiska till max!) men de stretchade hans små ben lite och efteråt, i omklädningsrummet kröp han en liten stund! Han satte sig även på sina hälar från knästående och gjorde en vridning som för att sätta sig. Tyvärr blev det bara sidläge och sedan magläge men det kanske är på gång! Känner att jag har stora förhoppningar om detta! Imorgon är det dags för sjukgymnastik på land igen!

Inte helt oväntat åt han sitt mellis i ett nafs och hela middagsportionen. Och så somnade han i bra tid, som en liten stock! Hoppas hoppas hoppas att han sover hela natten också. Inatt var han vaken i över 2 och en hav timme igen. Hemskt impopulärt hos föräldrarna!

Jag har varit på syträff på jobbet och äntligen sytt gardinen till Nils rum!

1 kommentar:

Ingela sa...

Vad kul med lite uppdateringar här igen :) Roligt att sjukgymnastiken går framåt! Kan tänka mig att Nils fullkomligt älskade att plaska i bassängen. Ida tjöt av glädje när vi var på Korsika och jag slängde runt henne i vattnet.

Kramar