fredag 26 februari 2010

Febrig

Vi hann med en timme på förskolan, nu är vi hemma. Nils har feber. Kan vara en liten förkylning (väldigt liten snor-mässigt isf) eller biverkningar av 18månaderssprutan - vem vet! Irriterande och typiskt iallafall. Det började med att han inte kändes helt 100 i onsdagskväll och då visade termometern blygsamma 37,7 för att vara 38,2 igår morse, 38,8 igår kväll (hans högsta vad jag kan komma ihåg...) så då fick han Alvedon för att få sova lugnt. Det funkade rätt bra. Imorse hade han 38,3 och fick mer Alvedon. Nu sover han middag och sedan är det dags för ny temp. Igår var han faktiskt rätt medtagen tyckte jag. Seg och känslig/gnällig. Inte riktigt som vår vanliga solstråle alltså! Lyckliga vi som ändå har en son med sånt härligt grundhumör - emellanåt busade han och trallade som vanligt. Bilder från gårdagens middagslur:


Hängig...



.. men det är en ulv i fårakläder - piggelin helt plötsligt!?


Vi missar inte bara två dagar på inskolningen utan även både habiliteringsbadet och veckans sjukgymnastik. Jättetrist, vi skulle sätta upp nya mål nu och så.

Men, så här är väl livet med småbarn antar jag. Bara att vänja sig. Nya tag nästa vecka!



I helgen kommer Nils farfar och piggar upp oss med ett besök! Kul!


Jag har förresten gett mig på att virka den där fina OS-mössan! Älskar ju handarbete och pyssel även om det inte blir så där värst mycket gjort alltid... Efter många om och men, garnvalsbeslutsångest, omstarter, diskussioner med andra, nytt mönster och allmän irritation blev det iaf en mössa klar till Henrik inatt! Den är långt ifrån perfekt då jag inte har virkat på det här sättet förut och missuppfattade några beskrivningsdelar... Men ändå en rätt okej mössa! Nils gillade den!! Så nu håller jag på med en till honom också. Med uppdaterad kunskap så blir den nog snäppet bättre! Hoppas jag.. Sedan blir det en tredje med annat garn och möjligen annat mönster till H så då blir just denna över.. Kanske till mig, kanske till... nån annan. Vi får se. Kul är det!!


Trevlig helg!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Men stackars liten, hoppas han piggar på sig till helgen då!
Verkligen fin tapet ni har i hans rum - man blir glad av den!!

Fin mössa - du är verkligen pysslig du!! Trevlig helg! Kramiz

Unknown sa...

Men stackars liten, hoppas han piggar på sig till helgen då!
Verkligen fin tapet ni har i hans rum - man blir glad av den!!

Fin mössa - du är verkligen pysslig du!! Trevlig helg! Kramiz

Carin sa...

sötis där...

om mössan bara ligger o skräpar tror jag den trivs fint i sundbyberg (:

Pussar till familjen