torsdag 18 februari 2010

Succé!

Vi var på för-möte på Nils förskola idag och Nils var helt upprymd! Barnen, lekrummet.. det var sååå spännande!! Sedan somnade han i bilen på väg hem och fick lunch efter vilan idag. Tokigt! Det känns som att det kommer att bli toppenbra det här! Bara det att han gick genom att hålla mig i bara en hand, snabbt och så stadigt att det kändes som att jag hade kunnat släppa och det hade gått bra! Otroligt!

På eftermiddagen var vi på sjukgymnastik igen och utvärderade målen som vi satte upp innan jul. han har klarat det mesta! Duktiga killen! Det som ännu inte vill sig är sätta sig upp. Han tycker ju inte om att sitta så vad ska man göra?! Tips?! Nu väntar vi på uppsättande av nya mål. Det var två sjukgymnaststuderande med idag också. Nils charmade och skojade brallorna av dom! Han är så himla go den här lilla ungen!! 2 nya kompisar fick han direkt också - på förskolan alltså. Och det roligaste idag. På förskolan får jag syn på bilder från en inskolning nyligen och det är en som vi delade akutrum med på KS! Så lustigt! Samtidigt som kommunen ju inte är så stor och det var ju första lustiga grejen, när vi hamnade i samma rum och pratade om var vi bodde. Supertrevliga var dom så det ska bli roligt att träffas igen! Skönt att känna till någon!

Ytterligare en stor nyhet innan sängen hägrar: Nils har ridit (suttit iaf...) på en STOR häst. Han var så modig och kaxig bland hästarna så jag blev impad! Sedan satt han däruppe på ryggen och klappade hästen i manen. Nere på marken igen skulle han "mka" hästen också - på huvudet! (Det betyder krama och öven gosa/pussa tror jag ibland). Tillfället kom sig av att jag har en underbar (mammaledig) jobbarkompis som bor precis vid en hästgård och en släkting till mannen äger några hästar. Vi hade tur att få se, träffa, klappa och t o m provsitta. Nils och hans kompis Amanda (som är jämngammal och då bor därute...) hade en fantastisk dag. Vi mammor med för den delen. Tack och puss kära ni! Bilder på äventyret kommer...

(Inte för att jag är sådär superengagerad i OS men ANJA PÄRSON - HERREGUD! Nu är hon precis, helt plötsligt, i ledning i kombinationen. Makalös människa, vilken förebild! Jag mådde verkligen fysiskt illa igår när hon kraschade så grymt. Men nu, WOW!!!!)

2 kommentarer:

Malin Bengtsson sa...

Härligt att höra att det gick så bra =) Hoppas att fröknarna dessutom kändes lugnare =)
Massa massa kramar från Malin

TantChristine sa...

Ett helt wünderbart inlägg!! Jag blir så glad av att läsa om sådana framsteg och att ni mår så bra! Jag blir förstås glad av alla inlägg och vill förstås även veta om ni har det jobbigt men det låter så himla bra och kul med förskolan!
Jag är så nyfiken och hoppas på många inlägg om förskolan, pedagogerna, kompisarna och verksamheten.

Massa kramar!