fredag 12 juni 2009

Hektiskt!

Wow vilket tempo det har varit den här veckan alltså! Tur att jag har världens mest fantastiska son! Han är så go att ha med sig. Nästan alltid på soligt humör och pigg och snäll! Roligt! Har varit ett gäng vändor på jobbet. Inskolning för huvudet. Jag ska snart börja jobba. På Allvar. Det ska bli jättejätteroligt men oj oj så nervöst! Egen klass! Skolavslutning där idag så vi kikade förbi på kaffe och kollade in mitt blivande klassrum. :) Coolt! Nils charmade hatten av alla fröknarna förstås. Gullunge!

Ligger och sträcker lite på sig. Det gör han alltid när jag lägger honom på sängen! :)
Vi har naturligtvis hunnit med nån promenad och lite häng med bästa Sandra och Leon. Idag var vi i Stinsen, efter avslutningen, och passade på att shoppa lite. Polarn och pyret-rean är ju inte så dum! Nils fick gulrandig outfit till hösten och två mössor (jag lider ju av besvärlig beslutsångest när det gäller sådant så... det fick bli två! En somrig och en höstig.)


Imorgon är det dags för kalas 1 för blivande lilla ettåringen. Ska bli skoj att ha lite folk här och fira prinskorven! Vi har ju inte haft dop eller namngivning eller nåt så det här blir en "välkommen"-fest också. Ganska mycket folk, som får tränga in sig här hemma. Hoppades på fint väder så vi kunde vara ute i trädgården men sån tur har vi visst inte... Till kalas 2 då?! Snälla!! Vi ska nämligen fira Nils på Öland på midsommarafton med några vänner och våra familjer (delar av dem iaf..). Då kräver vi fint väder!! Så det så!

Har förberett morgondagen så gott det har gått. Känns rätt bra och nu behöver jag nog sova egentligen men huvudet är på högvarv.


Nils växer så det knakar! Varje dag känns det som. Och han rör sig mer och mer. Inget krypande än och knappt ålande heller men sidledes och bakåt kommer han utan problem så det borde släppa närsomhelst. Väntar fortf på att sjukgymnasten ska höra av sig om ny tid. Det känns som en havl evighet sedan vi var där sist. Han är så söt bara, han är så nöjd med det mesta och ligger där på golvet och pillar med grejer och filosoferar. Ingen brådska och ingen hets. Ganska skön kille måste jag säga! Även om vi börjar bli liiite otåliga...



I tisdags var vi på skolavslutning hos mina gulliga kusiner. Nils lyckades få båda kusinerna (16 och 13 år) samt lilla kusinens kompis som var där ner på golvet en lång stund. Hehe.. han kan han!

1 kommentar:

Lisa Christensen sa...

Hoppas det blir ett trevligt kalas för Nils! Jag kan berätta att jag själv aldrig kröp (eller jo, baklänges). Enligt min mamma hoppade jag över det stadiet och började bara gå istället.

Kramar

P.S. Nu måste vi ses snart!