torsdag 2 april 2009

Söta söta söta!

Fina fina Leon och hans mamma kikade förbi en sväng idag och pojkarna hade sina likadana, världens snyggaste, suits på sig! Kolla vilka go'bitar va?!! Det roligaste är att de verkligen verkar tycka om varandra. (Ni får inte se bilderna där 1. Leon drar Nils i mungipa/kind och 2. Nils blänger ordentligt på Leon... hihi!) Ser fram emot när de kan ha ännu mer utbyte av varandra!
Leon visade sig inte från bästa sida på bilderna igår och tydligen är han inte så förtjust i kameran för tillfället. Jämfört med vår lilla smilfink... Hoppas hoppas att Nils gillar att bli fotad hos fotografen som vi har bokat i Växjö på onsdag också!!

Efter det trevliga besöket av Sandra och Leon träffade jag och Nils de andra från vår mini-mammagrupp, S och J, för en liten pick-nick vid badet. Så underbart fint väder men vi fick besök av lite vårpigga insekter, ev en geting och då blev jag genast nervös. Insektsnätet på vagnen åkte fram illa kvickt. Redan. Det är ju nackdelen med vår/sommar, som man lyckas förtränga vartenda år. Iaf jag. Tänk er mygginvasionen... Pust! Jag får såna bölder, det är inte roligt! Men roligt var att jag hittade årets första tussilago:
Vårlycka idag med!
Upptäckte nu senare att vi har snödroppar i rabatten på uteplatsen också vilket gjorde mig sugen på att börja göra iordning den. Vi behöver rensa och fixa. Vill lägga lite plattor utmed husväggen sätta staket ner mot slänten och fräscha till gräsmattan... Och så fick jag en syrénbuske i födelsedagspresent förra året och den ser jag sååå fram emot att införskaffa och plantera! Vi får väl se när allt detta kan bli av...



Vårkänslorna och det fina vädret har fått mig att byta till tunnare jacka och mina älskade Converse... Så Nils fick på sig sina idag med!! Han fick dem när han föddes av mina nära vänner från Växjö, som känner mig rätt bra kan man säga och visste precis vad min bebis behöver!! Är de inte hur fina som helst - och Nils blev en riktig tuffing i dem!! Tyvärr en sur sådan för kvällen var för sen för provdockefasoner tyckte han!


Förresten, när vi var ute och fikade för andra gången idag med min mamma hade han t om bara en tjocka tröja på sig i vagnen! Lycka när man kan börja slippa krångliga, bylsiga overaller!

Ja, och jag borde ju verkligen inte vara uppe så här sent men fixar med alla miljarder foton då min dator klagar över att diskutrymmet börjar ta slut... Men det är lite ångest att flytta på mina små juveler! Nu ligger de iaf (i tryggt förvar?!) på ett USBminne för att typ imorgon brännas ner på skiva också. kamera minnet tog ocks slut idag så där har jag också rensat litegrann.

Nu är jag klar med det så... Godnatt!

1 kommentar:

Elin sa...

Vilka härliga bilder, hellst när dom små har lika klader på sig..hur söta som hellst :)

Ha en fin dag!
Kram