onsdag 1 april 2009

Mor nu är våren kommen mor....

Men vilket väder idag va?!! Uuuuunderbart! Vi har njutit! Dagen började lite dystert när A kände sig lite krasslig och turen till stan blev inställd :( trist men så är det ibland!
Istället träffade vi Sandra och Leon för en tur till outlet med tillhörande lunch-fika, som dagen till ära intogs utomhus! Åh, uteserveringar är något av det bästa jag vet! Det var riktigt varmt i solen och jag har fått årets första vårfräknar! Nils åt lunch och Leon lite mellis ute och verkade tycka att det var trevligt! Observera att jag inte ens har jacka på mig! (i övrigt kan ni ignorera min icke-photogeniquehet!)



Inte mycket shopping att tala om - bra bra! Men lite suktande iaf. Mexx därute har fantastiskt fina kläder. Bl a ett par linnebyxor till småopjkar som var urfina, men inget Nils behöver just nu tyvärr! Leon provade ett par tuffa brillor med! Grymt coola men inte så poppis... De fick inte följa med hem! ;)

Nils var pigg och vaken när vi skulle hem och fick sitta i Babybjörnen en stund! Fina fina lilla gosbebin!

Och Nils har fått sitt första påskägg! Tack snälla B!! En superfin body i lila med klassiskt fin textrad!! Kommer att bli snygg till ett par jeans t ex...

Och en sista bild på världens vackraste son i bilstolen, pigg och glad på väg hemåt!

Väl hemma blev Nils lite trött, inte så konstigt för han höll oss alla vakna inatt mellan halv tre och halv fem! Jag var INTE pigg och gla' i morse!! Och inte han ikväll... Henrik är hos min låtsaspappa och kollar hockeyfinalen så jag har varit själv sedan läggdags och tror ni inte att larmet har gått??!! Hjälp vad mitt hjärta först stannade och sedan slog i 300... Vet inte om det var riktigt - han andades när jag kom upp och låg lite snett och konstigt. Dock andades han rätt snabbt men var inte dålig i färgen på något sätt... kommer aldrig våga sluta ha nåt larm! Älskade lilla prinskorven!! När jag sedan gick för att titta till honom igen efter att ha diskat klart så låg han plötsligt på mage med ansiktet ner i madrassen. Inte så bra kanske och det är nåt nytt påhitt sedan ett par dagar; han vänder sig i sömnen och häromkvällen blev han sur och vaknade så jag fick vända tillbaks honom men nu sov han alltså vidare. Dubbelhjälp!
Måste nog gå upp och kolla honom igen... Godnatt och trevlig vår på er!! :)

1 kommentar:

Sandra sa...

Helt underbar dag i dag!
Supersöta bilder på Nils! Men hur ser min lilla ut då?! Tvärsur...men, men så är det vissa dagar!
Hoppas nu bara att våren har kommit för att stanna!
Hoppas ni får en lugn natt utan en massa pip!
Kram från andra sidan gatan!